Tuggummidiet.

Jag går på en diet. Inte Atkins eller något av de där andra seriösa dieterna. I min diet får man äta pizza och indiskt och vad man känner för, så länge det kan räknas som mat. Man får också fika och så, om man har nån över, eller går ut och gör det eller så. Det enda dieten går ut på är egentligen att byta ut godis mot tuggummi. Byta kakor mot tuggummi. Byta glass mot tuggummi. Ja... Ni fattar. När man går hemma hela dagarna är det skitsvårt att inte småäta. Jag brukar ha godis, choklad, bullar och kakor hemma. Jag gillar att baka. Och jag gillar att äta det jag bakat. Har inte behövt tänka på vikt och vad jag äter innan, men nu så börjar jag faktiskt bli trött på att inte kunna ha mina gamla kläder. Jag väger bara 3 kilo mer än inskrivningsvikten, så det är inga massor jag behöver gå ner, men tillräckligt för att mina kläder inte ska sitta så som de ska. Jag har dock noll självkontroll när det gäller godsaker om jag har dem hemma och jag är uttråkad. Nu så har jag inget hemma, och varje gång jag känner mig sugen så tar jag ett tuggummi. Det funkar OK iallafall. Och det innebär inga stora förändringar i livsstil med mat och träning och sånt crap, så jag kör på det här ett tag och ser om det funkar. Har gjort det hela helgen hittills.

Idag tog jag även av mig hårförlängningen. Så nu är jag flintskallig. Haha. Eller, nä. Men det känns så. Dels så var ju det håret så tjockt och gjorde huvudet större. Och sen så tappade jag så SJUKT mycket hår när jag tvättade det efteråt. Jag trodde seriöst att jag skulle bli flintis. Tror det slet ganska mycket på håret att ha i det där, och sen så tappar jag nog mer hår nu i allmänhet. Man gör tydligen ofta det efter en graviditet.... Har ganska tunt hår nu, enligt mina egna mått mätt, men det ser ganska tjockt ut ändå. Tror ingen annan märker nåt. Så jäkla skönt att vara av med det iallafall! Visst, snyggt med långt hår, men det trasslade sig så mycket och jag har varken ork eller tid att ta hand om det så som jag borde. Hade typ två dreads i håret när jag tvättade det som var helt omöjliga att få bort, så fick klippa bort dem... Så snygg fripp har jag nu! Jaja. Tur att man redan är gift. Bwhaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback