Farm Ville Addict

Jag är inte gravid. Phew! Dock vet jag inte vad som är fel, för känner mig konstig. De tog en massa tester, och skulle få svar imorgon om de skulle hitta något. Annars skulle jag höra av mig igen om en månad om det inte blivit bättre. Så får väl se vad som händer...

Igår hade vi middag för två av H's kompisar. De är också gifta, så det blev äkta parmiddag. Haha. Usch, vuxenpoängen har bara haglat in på sista tiden. Gjorde svingod lasagne och sallad på babyspenat, ruccola och fetaost till mig. De andra fick lite annat tjafs i också. Tycker jag är duktig som knaprar löv! Inte likt mig egentligen. Men med lite ost på så går det ner. Moahah.

Har även lekt prettomamma och gjort egen barnmat. Gör ganska mycket och sen fryser jag ner i iskubsgrejen. Hittills har jag gjort majspuré och morotspuré. Har broccoli också som jag ska göra på när dessa är färdigfrysta och förflyttade till plastpåsar. Kommer nog inte orka göra puréer själv sedan när det blir lite mer komplicerade recept, men nu i början så är det ju så sjukt enkelt. Bara koka lite och sen mixa. Majs behöver man ju inte ens koka.

Dexter käkar iallafall mat med glatt humör. Blir ganska arg när man slutar mata honom, så får ha flaskan redo och färdigvärmd så man snabbt kan ge honom den efter. Vill inte ge för mycket mat direkt, för hans mage kanske får flipp? Har ingen koll riktigt, men verkar ju som att man ska ge just SMAKportioner i början.

Idag så åkte H iväg med Dexter och jag fick vara hemma ensam. Hur skönt som helst. Har ju gått iväg en stund själv förut och sådär, men är ju en hemma människa, och det är en helt annan sak att vara hemma själv än om Dexter och H är hemma. Även om Dexter sover och H sitter och gör något, så är man ju inte själv ändå. Känns inte på samma sätt. Tyvärr så slösade jag bort en hel del ensamtid på att sitta och spela Farmville. Ja. Jag är beroende av detta töntiga FB-spel. Men men, jag ville ju det, så då antar jag att det var värt det. För att beskriva hur beroende jag är kan jag ge ett exempel. Jag startar massa nya Facebook konton så att jag kan skicka saker till mig själv från dem. Har startat 8 stycken på de senaste dagarna bara för att jag skulle få en häst. Fick ingen häst på de första 7 farmarna, men den sista så fick jag! Jag blev läskigt glad. Och bara för det så får ni se en bild på underverket här:


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha!

Jag var tvungen att bryta innan mitt beroende gick för långt. Helt sjukt hur något så menlöst kan få vuxna människor så besatta :P

Postat av: mizaru

Haha... Ja, helt stört. Och ju mer man spelar, desto mer grejer blir det ju att göra. Fler ribbons, fler saker att bygga, mer grejer att skörda... Roligare iförsej än i början, men beroendeframkallande som sagt.



Men. Jag måste ju få spela nånting. Och FV är ju bättre än WoW. Väl?!

2010-05-03 @ 17:39:03
URL: http://mizaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback