Påtvingad Kompis

Svårt att hinna med att blogga nu för tiden. Jag sitter ofta med datorn, men då har jag en halvsovande Dexter i famnen och måste liksom ha åtminstone en hand som stöd till honom. Och att skriva inlägg med pekfingervalsen känns... sådär. Skulle ta 100 år ungefär.

H har börjat jobba nu iallafall. Varit borta i 2½ dag. Första eftermiddagen han var borta var SKITjobbig. Dexter gnällde hela tiden och var jobbig som fan. Dessutom var M här och skulle hålla mig sällskap, vilket egentligen var trevligt, men det blir så mycket stressigare och jobbigare när Dexter skriker om det är någon annan hemma med mig. Det känns som att man är så värdelös som mamma om man inte direkt vet vad som behövs för att han ska sluta vara olycklig. Jag blir mer stressad, och det känner väl han av, och blir mer gnällig av det, så blir det en ond cirkel av det. Suck. Kul att man inte ens ska kunna umgås med andra människor.

De två följande dagarna var bättre. Men då gjorde jag ingenting. Han vill gärna ligga och mysa i famnen, och lägger man ner honom så vaknar han direkt. Detta gör ju att det blir svårt att äta/duscha/gå på toa/whatever... Vilket gör att jag mer eller mindre suttit klistrad framför TV:n. Fan vad mycket SKIT det går på TV nu för tiden. Började dessutom kolla på United States of Tara som jag laddat ner för 100 år sedan men inte haft tid att kolla in. Den var ganska underhållande faktiskt, kan rekommendera till alla serie freaks. Hehe.

Igår var H's tjejkompis här på middag, hon hade med sig en flaska vin och vi skulle bjuda på middagen. Var första gången jag drack alkohol sen jag blev gravid, var nästan lite nervös innan. Skiträdd för att bli kalasfull på ett glas vin. Det blev jag inte. Åt ju mat samtidigt dessutom och drack ett glas vin på ungefär 3 timmar. Haha. Hade lite svårt för hans polare, hon är en typisk brud brud, pratar högt och mycket, och verkar tycka att hon är snyggast i världen. Hon är visserligen snygg, men jag gillar inte när folk är för medvetna om det själva. Sen vet jag inte om jag irriterar mig mer för att jag själv inte är särskilt het för tillfället... Hrm. Hon blev kvar ganska länge, kom vid 5 och gick inte förens efter 11 på kvällen. Sista timmen fick jag dessutom sitta och underhålla henne själv, eftersom H gått iväg och försökt natta Dexter och medans han gjorde det lyckades natta sig själv också! Först så trodde jag bara att H hade problem med nattningen, sen tänkte jag att han fastnat i nåt TV-program eller gått på toa eller nåt, och sen när det gått FÖR lång tid så tänkte jag att han måste ha somnat. Men H's tjejpolare verkade inte bry sig om att han var borta... Hon bara snackade på. Och jag ville liksom inte säga något om det till henne, om att H var borta, för hon gjorde ju inte det. Och ville inte att hon skulle tro att jag inte klarade av att umgås med henne själv, plus att jag ville bevisa för mig själv att jag kunde eller nåt. Inte fan vet jag. Men efter en timme så sa jag ändå nåt. Hon är liksom inte min kompis, och då borde det inte vara mitt ansvar att sitta och prata och lyssna på hennes kärleksproblem. Men då var det ändå dags för henne att gå... Jahapp.

Imorrn ska vi åka till Nykvarn och hälsa på N och hennes familj. Kanske gå förbi min brorsa också. Båda har ju flyttat dit precis och jag har inte sett något av deras hus än. Så ska bli kul. Känner mig dock ganska sjuk idag, har ont i halsen som fan och känner mig allmänt förkyld. Bättre nu än när jag vaknade dock, så förhoppningsvis funkar det att åka imorrn iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback