FettoRöv

Jag har LÄNGTAT efter att ha mina vanliga kläder på mig. Först längtade jag när jag var i Thailand, framförallt längtade jag efter att kunna ha jeans på sig utan att svettas ihjäl. Efter MINA jeans. Självklart kunde jag inte ha dem på mig när jag kom hem och var gravid. Visserligen var jag inte många veckor gravid då, men det räckte för att jag inte skulle kunna ha dem på mig. Svullen och jävlig var jag. Nu trodde jag ju att jag skulle kunna ha dem på mig när Dexter äntligen kommit ut. Men det kan jag inte! Nu snackar jag inte om tajta jeans, såna använder jag nästintill aldrig. Utan mina baggy brallor. De är för små! Mina höfter är för breda. Ville typ börja grina när jag testade ett par byxor igår. Och det är liksom inte fett. Jag har gått ner 14 kilo sen jag födde Dexter för 2 veckor sedan, har 7 kilo kvar för att vara nere på samma vikt som innan jag blev gravid. Så visserligen så är jag lite tjockare än innan. Men höfterna är liksom hårda. Inget fett där. Lite större röv ja, men inte så mycket att det borde påverka. Men tydligen (fick reda på detta av en annan nybliven mamma) så får man bredare höfter när man är gravid, bäckenet luckrar upp sig och sånt... Och sen går det tillbaka efteråt! Så det är inte kört ändå. Phew. MEN! Det tar typ flera månader... Kul. Så jag får fortsätta ha gravidbyxor nu med. Fast jag inte är gravid. Som att jag inte redan var sjukt trött på de där brallorna. Blä. Men men. Inte så mycket att göra. Bara att vänta då.

Ikväll ska vi till H's mamma på födelsedagsmiddag. Första gången vi hälsar på någonstans sedan Dexter föddes. Alla har kommit hit innan. Nu får vi visserligen skjuts dit, så det blir inte så jobbigt. Hoppas bara att jag ska slippa amma honom när jag är där. Vill inte amma offentligt. Framförallt inte hos H's familj. Eller, mardrömmen är ju typ på café. Men näst värst är H's familj. Vill inte att hans mamma & pappa ska glo på mina bröst, vilket de antagligen skulle göra. H's mamma är nämligen sjukt kär i Dexter, och vill glo på han hela tiden. De skulle ju kanske inte glo på tuttarna för att göra just det, men det skulle bli så ändå för att "bebisar är ju så söta när de äter" typ. För övrigt så var N här häromdagen och insisterade på att få se min bröstvårta efter att jag ammat. Ehh. Nä. Hon ville typ jämföra med hur hennes såg ut när hennes unge ammade. Men nej, usch, vill inte att någon ska se. H måste ju typ, lite svårt att undvika, men alla andra. Big no no. Mina bröst är fortfarande mina bröst, det vill säga PRIVATA. Fattar inte folk som flashar med dem hur som helst bara för att man ammar. Urk.

Ska börja packa iordning för utflykten... Blöjor, extrakläder, torklappar, nappen... Hmmm. Har ingen rutin på vad man bör ha med sig. Jaja. Löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback