SleepWalk

GALET trött jag är. Dexter är inne i nån slags utvecklingsfas (tycker det är sånt hela tiden, men jaja) och sover sjukt dåligt. Tog över en timme att lägga honom. Han är trött, men vägrar sova, tappar nappen, och tjorvar runt i sängen som en galning. Sen vaknar han varannan timme ungefär. Sen är han sjukt lättväckt, så när H kommer hem från jobbet vaknar han. Vänder jag mig i sängen vaknar han. Går jag på toa vaknar han. Och så vidare. Sen så är han pigg vid sex på morgonen. Det är icket jag. Men skiter han fullständigt i det lilla egot. Hoppas detta blir bättre snart, känner att det är på bristningsgränsen nu. Har faktiskt gjort så nu att vi flyttat hans säng till hans eget rum, hoppas på att han inte vaknar lika ofta då. Hör när han vaknar kommer jag göra i vilket fall.

Har gått jättemycket på sista tiden. Har ju blivit lite trevligare promenadväder ute, och Dexter sover så himla bra i vagnen, så det har liksom blivit så. Häromdagen gick jag en mil (kollat avståndet på "mät min löparrunda" sidan), igår och idag en halv mil. Hade ju tänkt börja träna, men börjar fundera på om jag ska vänta med det till i höst. Nu är det ju snart sommar och då är det ju inte så skoj att stå inne på ett gym. Är hellre ute och går. Sen har de friskis och svettis utomhus i tantolunden, GRATIS, så det kan man ju gå på i så fall. Vi får se.

Nä. Jag måste fasikens sova. Ska vi slå vad om att så fort jag lagt huvudet på kudden så kommer min älskade son att börja skrika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback