En Bra Dexter Dag

Idag har Dexter vart en drömbebis. Ja förutom att han vaknade halv6 imorse då iförsej... Haha. Men han somnade om sen och det gjorde jag också. Han vaknade vid 11, på strålande humör, så jag passade på att försöka ge han riktig mat. Så kallade smakportioner. Mosad potatis med bröstmjölk stod på menyn. Mmm... mums! Först åkte det mesta ut, han höll på med tungan som en galning, lipade och höll på. Tyckte det var kul iallafall, och verkade inte tycka det var äckligt. Så jag fortsatte. Efter en stund så verkade det som han fattade att man kunde svälja maten, och då jäklar blev det fart! Gapade stort och hängde framåt så han skulle få mer. Åt upp nästan allt som jag gjort och jag tyckte jag gjorde för mycket... Inte nog med det, en halvtimme senare åt han 220ml ersättning! Det är rekord, han har vart jättekinkig med maten på sistone, kanske ätit 50ml i taget. Som mest har han väl ätit 120, det vill säga innan kinkperioden nu. Trodde han skulle spy ner halva lägenheten efteråt, men icket. Knappt nåt har han spytt och det brukar han göra mycket annars... KONSTIGT!

Sen så somnade han igen efter nån timme, sov tills vi gick på stan och träffade H på hans lunchrast. Då satt han snällt i sittvagnen och glodde och verkade nöjd. Vi köpte skor till H, sen somnade Dexter i vagnen lägligt till att vi skulle käka lunch på Sandys, och sov även när vi tog en fika efteråt i Gallerian. Vaknade gjorde han när jag kom hem. Då fick han smakportion gröt, även den slank ner utan problem. Lite mer kladd bara än innan, händerna skulle in i munnen samtidigt som gröten, inte så smart bebis jag har. Moaha. Sen har vi lekt lite, och nu så ligger han i sin säng i sitt eget rum och sover. Var inte ens särskilt svår att lägga, vilket han har varit på sistone, grinat och kinkat i över en timme innan han äntligen somnat. Nu gick det på första försöket!

Undrar om han kommer vara skitjobbig inatt nu bara för att uppväga... Hope not!

Imorgon ska jag träffa N i Liljeholmen på morgonen, sen ska jag till BM för att kolla att allt står rätt till med spiralen jag satte in sist jag var där. Jag tror inte att det gör det nämligen. Har haft konstant molvärk sedan den sattes in, så antingen så sitter den snett på nåt vis, eller så är jag gravid igen. Åh jag dör om det är så... Orka vara gravid i nio månader till liksom... Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback