Tvångsmässig Shopping

Hängt lite med T idag, hon kom hem till mig och fikade. Massa cola, kladdkaka och de där nya ballerina kexen med pepparkakesmak. Trodde de skulle vara jätteäckliga, men de var faktiskt helt okay. Har fortfarande inte testat ballerina med lakrits, det får bli mitt nästa inköp när det gäller kakor. Det känns som att de kan vara rätt äckliga. Det eller asgoda. Antingen eller liksom, tror inte att det är nåt mellanting. Iallafall.tr Pratade massor, och sen skulle hon iväg för att träffa nån idiot-tant som fu**at dem totalt gällande en lägenhet. Jag hängde med, hade ändå inget bättre för mig, och när det var gjort så tvingade T mig att shoppa. Jag hade gnällt till henne att jag inte hade nåt att ha på mig längre. Vilket stämmer. Min mage är så satans stor nu för tiden. Har typ en tröja jag kan ha ungefär. Eller, det är fler jag kan ha, men det ser helt hemskt ut. Så T lekte personal shopper åt mig. Plockade grejer och sa åt mig att pröva. Och inte gravidkläder, utan vanliga i lite större storlek. Och jag hittade faktiskt en del som var rätt fint! Blev helt förvånad. Köpte två tröjor, en tjockare och en tunnare stretchig lång sak. Så ser faktiskt fram emot nästa gång jag ska träffa folk, så jag får ha på mig kläderna. Wiee. Löjligt att sånt kan få en att må bättre. Men självförtroendet har fått sig en liten knäck av att vara gravid. Kul att få känna sig lite fin för en gångs skull. Det får vara värt de 350 kronorna som tröjorna kostade. Är ju inte fattig direkt, bara det att det känns så onödigt att köpa kläder som man bara ska använda ett par månader. Men kanske kan ha dessa sen också, eftersom det inte är gravidkläder per say. Jaja. Får se.

Imorrn kommer M hit och vi ska baka! Rulltårta tydligen. Det var skitlänge sen jag åt det. Min mormor brukade alltid servera det när vi hälsade på, men hon har ju flyttat till Finland, så blir ju inte särskilt ofta jag hälsar på numer. Men ätandet av rulltårta är mer en bonus, det är ju kul bara att ses och att baka i sig liksom.


Åuh. Måste klippa naglarna. Varför är det så jobbigt för? Så onödigt liksom, varför ska de växa hela tiden? Använder dem ju inte. Förra gången jag klippte dem så glömde jag en nagel, den på vänster ringfinger, så den nageln är verkligen überlång och äcklig. Ja, jag tycker långa naglar är rätt vidrigt. Har gått runt sen jag klippte dem sist och klagat över att jag måste klippa just den nageln, men inte kommit till skott, och nu måste jag ändå klippa allihop. Suck. Vilka problem jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback