Färdigmålat!

Färdigmålat! Jippie! Myggans rum är numera färdigt också. Det blev lite rolig färg där inne må jag säga, smurfblått och mintgrönt typ. Ha! Jag tycker ändå det blev rätt bra, det ska bli havstema där som sagt, och det är sån där turkosaktig grön som det gärna blir i havet på såna dära trevliga semesterbilder man ser. Blir nog lite tydligare med temat när alla foton kommer upp på väggen och fiskarna blivit målade.

Har även städat bort en ful garderob som var full av H's mormors gamla saker, och ovanpå denna garderob var det så sjukt mycket damm. Alltså, det var minst ett centimetertjockt lager. Så sjukt vidrigt. Uäh. Ungefär lika mycket damm som låg på taklisterna som jag var tvungen att torka av innan vi målade. Tur att jag inte är allergisk mot damm och sådär..... Jo just, det var jag ju. Tur att jag har astmaspray iallafall. Kliar lite i halsen fortfarande visserligen, kanske borde duscha? Hmm.

Nu har vi iallafall fixat iordning alla rummen så som vi vill ha dem. Allt crap som är H's mormors (bokhyllor och garderoben bland annat) har vi tryckt in i hallen. Hallen är alltså ganska trång och ful, vilket är lite tråkigt då det är det första som man ser när man kommer in, men hellre det än att ha lite förvaringsplats i varje rum

Imorrn ska vi till pappa och fira honom på hans födelsedag. Så jäkla många som fyller år i Oktober av någon anledning. Två av mina kusiner, H, min pappa och idag så fyller N år. Säkert någon mer som jag glömt bort också... Heh. N behöver jag iallafall inte köpa present till, det har vi som överenskommelse, då vi fyller år så nära varann, blir liksom bara att byta pengar typ. Dessutom ska hon inte ha nån fest/kalas. Pappa skulle jag ha satt in pengar till en gemensam present (nån dyr GPS tydligen) som hans tjej skulle köpa. Men jag har glömt. Undrar om hon stryker mig från presenten då eller om jag kan sätta in nästa vecka... Hmm. Känner inte människan. Men hon verkar vilja att jag ska tycka om henne, så borde inte vara några problem. Får väl se imorrn.

På söndag så ska vi gå på nån slags husmiddag. Alla grannar i hela huset ska (får) gå på thairestaurang, för att lära känna varann eller något. Känns lite weird på nåt sätt. Men H tyckte att vi borde gå då det är en liten förening (bara detta huset) och alla andra känner varann och så. Mest för att de inte ska tycka att vi är konstiga ensamvargar eller något. Men det är vi ju iförsej... Ha. Har inget behov av att bli polare med grannarna iallafall. Men vill ju inte att de ska hata oss heller, kan ju vara bra att ställa sig in lite innan bebisen kommer, så de har lite överseende med skrik och sånt. Eller nåt. Om inte annat så är det gratis middag! Och gratis är gott.

Hittade en ful grej som jag var tvungen att testa också, haha:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback