Pengatvättande Bullmamma

Var och satte in pengar på banken häromdagen. Har gjort det ett antal gånger sedan vi kom hem från Thailand, då H får en del drickspengar på sitt jobb. Aldrig vart några problem innan, men nu så får det en liten fi**a som jobbade just denna dag som började fråga om vart jag fått pengarna ifrån. Nu vet jag ju inte om det är olagligt att inte deklarera drickspengar eller inte, men tror inte de flesta gör det? Så jag ville inte säga att det var därifrån de kom. Grejen är att det inte bara var drickspengar, utan även andra som vi fått av H's mamma och lite sådär, så det var rätt mycket pengar. Blev sjukt jobbigt när jag skulle stå där och komma på nåt att säga. Sa nåt om att vi fått pengarna av min svärmor, samt att det var lite presentpengar och inte vet jag. Då säger hon att hon MÅSTE fråga vart pengarna kommer ifrån, och att man egentligen ska fylla i nån blankett om vart de kommer ifrån som ska bevisas med uttagskvitton och bla bla. Troligt att man kan få kvitto på dricks. Iallafall så påpekar jag att jag då aldrig haft några problem förut, varpå hon ger mig en broschyr, och säger att hon kan sätta in pengarna denna gången, men att EGENTLIGEN så borde hon inte. Jag har ingen lust att stå och läsa den framför henne, så går därifrån. På bussen hem så kollar jag lite, och då inser jag att hon tror att jag tvättar pengar! HAHA! Vafan. Seriöst. En höggravid brud? TVÄTTA PENGAR!? Vad är det för jäkla mongo? För det stod ingenting om att de hade anmälningsplikt på typ svarta pengar eller sådant, utan bara att banken ifråga kunde bli anklagad av finansinspektionen (eller vad det hette) om de bidragit till pengatvätt. Och seriöst, tror de har bigger fish to fry än mig och H i vilket fall... Tror bara att det lilla mongot hade en dålig dag och ville ta ut det på någon. Medan jag stod där så var det nämligen två andra som hann gå till kassan brevid, för att göra vadå? Jo, SÄTTA IN PENGAR. Men de fick inte någon jävla utskällning. Har för fan vart kund hos min bank sen jag fick ett bankkonto för en sisådär 15 år sen. Är till och med förmånskund. Bra behandlad man blir, verkligen. Jaja. Får väl börja gå runt med cash istället då. Blir bara så mycket svårare att hålla koll på pengarna då.

På onsdag fyller jag år. Hela 29 år gammal blir jag då. Känns så sjukt att skriva det... Var ju typ igår jag var 19? Eller kanske inte. Ska ha födelsedagsfika på söndag, så måste baka en massa. Har redan gjort småkakor (de går att frysa in utan att det påverkar smak och konsistens), men tänkte göra kanelbullar, chokladrutor, kladdkaka också... Vill helst inte spara allting till dagen innan, vet ju inte hur jag kommer må den dagen. Men vill inte servera gammalt fika heller. Har typ glömt bort om bullar blir äckligare av att frysa in dem... Det bästa är ju nybakta bullar, men det känns lite overkill att gå upp tidigt på söndagmorgonen och baka bullar. Nån måtta får det ju vara!

Kommentarer
Postat av: Carro

Men guuud! Vad håller dom på med? Finns det inga insättningsautomater där du bor? De är jätte checka annars ;)

2009-11-19 @ 18:24:08
Postat av: mizaru

Jag har då aldrig sett någon insättningsautomat, men har iförsej inte letat. Har dock för mig att det är bara mynt som kan sättas in via en sådan. Jag bor i Stockholm, så om det finns, så borde det ju finnas på något av bankens kontor. Försökt kolla på internet, men kommer inte upp något, och orkar ju inte springa till varenda kontor i hela Stockholm och leta... Suck.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback