Massage Tönten

Var på massage igår. Jag har lite problem med sådant, tycker inte om när främlingar tar i mig. Dock så är min rygg helt uppfuckad, och H är hjärtligt trött på att bli tvingad att massera mig hela tiden, så jag beställde tid ändå. Hela torsdagen oroade jag mig för denna händelse. Kunde inte sova. Stället jag skulle till låg runt st eriksplan, och jag hittar verkligen inte runt omkring där, inte min hood om man säger så. Så oroade mig för att jag inte skulle hitta, att jag skulle komma försent, att bussen skulle åka för sakta så jag inte skulle hinna leta rätt på stället och så vidare. Tror jag gjorde det med flit för att jag inte skulle tänka på det som jag egentligen tycker är jobbigt. Kroppskontakt med någon jag inte känner.

Väl där (jag kom inte försent, kom precis i tid faktiskt, trots att bussen var tvungen att byta chaufför och jag gick åt fel håll när jag väl kom av bussen) så ser jag att snubben som ska massera mig är i min ålder. Usch. Blev typ ännu värre då helt plötsligt. Fick gå in i ett rum och klä av mig "till underkläderna". Jag fick lite panik, för visste inte om det innebar BH eller inte. Jag tycker "i underkläderna" innebär BH, men hur ska man kunna massera ryggen och axlarna om man har den på sig? Så jag öppnar dörren och frågar. Tydligen betydde det med, men att han skulle knäppa upp den sedan. Ehm. Okay. Lägger mig på sidan på bänken (har ju en liten mage i vägen) och försöker täcka mig med en handduk som är till för normalstora personer. Får alltså välja om jag ska täcka över rumpan eller magen. Väljer rumpan. Magen täcks nästan. Känner mig obekväm som satan. Sen kommer han in och sätter på nån konstig chanting musik, dimmar ner ljuset i rummet och sätter igång. Småpratar lite, och han verkar OK, så jag slappnar av lite. Men ändå så sjuk situation på nåt sätt. Jag BETALAR för att han ska ta i mig. Iouw. Sen blir det liksom lite weird, iomed att han måste ta i för att massera så blir ju hans andning lite ansträngd. Tycker jag är sjukt jobbigt. Dessutom så får jag själv ligga och knipa ihop munnen för att inte låta själv. För det är ju sjukt skönt när han klämmer på muskelknutar och sådant, och jag brukar säga Aj en massa när H masserar mig (skönt aj alltså, inte att det gör ont, eller, det gör ju ont, men på ett bra sätt), och det kan jag ju inte göra där.

Sen är det den eviga frågan om man ska blunda eller inte. Jag tycker det känns jobbigt att blunda, eftersom jag då inte ser vad som händer. Jag tycker också det är jobbigt att titta, eftersom jag ser vad som händer. Haha. Man vill ju inte ligga och glo på honom när han jobbar. Så jag ligger och glor in i väggen istället. Det funkar så länge som jag blir masserad på sidan. Sen vill han att jag ska ligga på rygg, och då blev det jobbigt! Människan masserar mina ben, armar, händer och fötter. Och då kan jag liksom inte titta utan att jag ser honom i mitt synfält. Så jag får blunda. Jobbigt.

Iallafall. Min rygg känns 100 gånger bättre. Men jag vet inte om det var värt upplevelsen när jag väl blev masserad. Jag är alldeles för nojjig och töntig inför sådant (uppenbarligen). Önskar att jag kunde stänga av hjärnan ibland. Förhoppningsvis behöver jag inte gå dit igen. Blir min rygg helt mongo igen så kanske jag måste. Men ska försöka tvinga min käre H till att massera mig i fortsättningen... Moahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback