Irriterad x2

Åahrg! Jag blir så fruktansvärt irriterad. Precis vart på IKEA. Åkte dit av en enda anledning, att köpa skötbädd till skötbordet. Det var nämligen slut sist vi var där. Gissa vad som var slut även denna gången? Men IMORGON skulle de minsann komma in. Jaha ja. Men det är ju så jäkla kul att åka till IKEA varje dag, så why not. Får väl åka dit imorgon också då. Eller inte. Lovar att till nästa gång jag orkar åka så kommer det hinna ta slut också. Lagen om allts jävlighet liksom. Kom däremot inte ut tomhänt ändå. Handla för 400 nånting kronor. Oj då. Tror att det är IKEA's policy. Ha slut på vissa grejer som man vet att folk bara kan handla där, för man handlar alltid något när man är där, och om man måste åka 3-4 ggr för att få tag på nämnda pryl, så handlar man 3-4 ggr också. Smart av dem. Irriterande för mig.

Vad som mer är irriterande är alla idioter som står och tigger utanför tunnelbanestationen. Kanske politiskt inkorrekt att säga så, men vafan. Först är det TRE stycken från Läkare Utan Gränser som attackerar en. De står med kanske två meters mellanrum, så de måste ju se att jag säger Nej till den första. Men ändå ska den andra försöka prata med mig, och även den tredje. De är dock inte lika irriterande som denna snubben; Föreställ dig en liten tanig kille i lång skinnjacka, hoodie under som han har över huvudet, svarta höga kängor och bockskägg. Kanske i 25-års åldern. Står och röker. Och håller en liten pappersmugg. Han frågar om man har någon växel. Eller, jag tror att det är det han frågar iallafall, för han mumlar och håller fram koppen samtidigt som han går emot en. Jag mumlar tillbaka att jag inte har några småpengar. Vilket är SANT! Jag handlar med kort. Jag har verkligen inget smått. Tror inte han har en kortdragare i sin skinnpaj direkt (även om han hade det skulle jag vara skeptisk till att använda den). De flesta tiggare skulle inte ha sagt nåt och riktat in sig på nästa offer. Men inte denna snubben! Nä, han gör typ pruttljud när man går därifrån. Ni vet, när man sträcker ut tungan och blåser ut luft mellan läpparna. Som en 5-åring. Jävla idiot. Grejen är att han ALLTID står där. Jag har gått förbi honom otaliga gånger, och det är ALLTID samma sak. Antingen gör han ljud, eller häver ur sig någon förolämpning när man sagt Nej. Och egentligen, hur smart är det? Folk bor liksom runt omkring tunnelbanestationen, så de kommer gå förbi killen flera gånger. Eftersom han alltid är där. Så om man nu inte har växel en dag, så kanske man har det dagen efter. Men tror han seriöst att NÅGON kommer vilja ge han en 50-öring ens när de dagen innan fått höra okvädesord efter en när man sagt Nej. När man inte ens HADE någon växel att ge? Jag har irriterat mig på denna snubbe så jävla många gånger nu. Blir på dåligt humör varje gång. Men har aldrig sagt nåt tillbaka. Idag dock så vände jag mig om och gjorde pruttljud tillbaka. Jag vet. Omoget. Men det kändes bra. Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback