Hatar Julhetsen

Var hos mamma igår kväll, käkade middag och kollade på Idol (min mamma ville tvunget se skiten). Var väl trevligt sådär. Dock kom diskussionen om jul upp. Som vanligt, alltid denna jäkla diskussion kring den här tiden på året. Var så skönt förra året när jag inte ens var hemma, så det inte kunde bli nåt tjafs. Jag trodde i min enfaldighet att det inte skulle bli någon diskussion detta året heller. Ja eftersom jag beräknas föda barn den 25 December. Folk borde väl fatta att jag inte vill åka runt till en massa människor när man är höggravid och kan föda vilken sekund som helst? Det trodde jag iallafall. Men mamma blir typ arg för att jag vill stanna hemma. Hon försökte muta med att hon skulle skjutsa dit och hem mig, men det är liksom inte det som det handlar om. Om jag åker till mamma, så kommer jag behöva åka till H's föräldrar också. Och träffa farsan och lillsyrran. Och farmor. Lite dubbelmoral att säga till några att man inte orkar, och sen åka till en annan. Och jag PALLAR inte åka runt till alla. Jag gör verkligen inte det. Då säger morsan att "jamen H's föräldrar kan ju komma till er på juldagen då". Men vafan. Då kan väl HON komma till mig på juldagen i så fall. Hon vägrar liksom fatta.

Jag och H har iallafall bestämt att vi bara ska ta det lugnt och vara hemma runt jul. Om någon vill komma och hälsa på så är det lugnt, men de ska inte föränta sig middag eller fika eller nåt i den stilen. De får ta med sig i så fall. Har läst att bland det viktigaste för att få igång förlossningen i tid är att ta det lugnt, inte stressa, vila och bara vara. Morsan försökte säga att även om man får värkar så betyder det ju inte att man ska föda på massor av timmar, vilket JAG VET. Men det kan väl vara trevligt att vara hemma då, och inte fira jul och hetsa hemma hos någon annan. Usch. Jag blev så arg. Jag tror inte att hon fattade, även fast jag verkligen försökte förklara flera gånger. Kommer säkert få ta diskussionen igen.

Idag har jag inte gjort nånting alls. Känns skönt. Vart så hyperaktiv på sista tiden. Jag vill typ göra en massa, baka iallafall, men har tvingat mig själv att inte göra det. För gör man en sak så leder det till att man gör nästa och så helt plötsligt har man vart hyperaktiv en dag till. Ska lägga mig och läsa nu tror jag. Var länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback