Jag Vill Ha Kisse

Börjar känna mig mer hemma i lägenheten nu. Förut kändes det mer som att vi var inneboende, men sen de var borta ett par dagar så fick vi liksom lite tid att bo in oss. Har städat och fått någorlunda ordning på vårat rum också, så det hjälpte nog till också. Tror de märkte att stämningen har ändrats, att makten över lägenheten liksom förskjutits, för de beter sig lite annorlunda... H's brorsa och hans tjej alltså. Vill ju att det ska funka att vi bor ihop, men jag tror att det måste fixa sig med rangordning och grejer innan det funkar helt ut. Nu snackar jag om oss som djur, tror jag kollat för mycket på Animal Planet. Ha! Det är ju min favoritkanal ever. Särskilt Animal Cops. Jag är ju så galet blödig nu för tiden också, så jag börjar ju nästan grina bara jag ser en liten söt kattunge på TV. 

Nu kom jag ifrån ämnet lite (som vanligt). Men iallafall. Tror det kan lösa sig med lägenheten. Som det verkar nu så tror jag att H's brorsa kommer flytta ut i September och då flyttar istället H's syrra in. Hon är urgullig och verkar lugn och... nu låter detta elakt, men undergiven ville jag skriva. Men det måste nästan vara så om man ska bo ihop. En måste vara lite undergiven, om båda är starka blir det bara en massa tjafs. Och nej, jag kommer inte utnyttja det faktumet. Hoppas jag. Egentligen handlar det nog mer om att jag trivs bättre med A (som H's syrra kallas from now on) än med H's brorsa (M). Hon var hur gullig som helst och välkomnande och pratig. M sa typ knappt hej och verkar vilja undvika oss så mycket som möjligt. Dessutom verkar H och M ha lite unresolved issues som de inte vill prata om, och det blir ju lite dålig stämning då liksom. Mjaja. Det löser sig nog.

Förresten så vill jag ha katt igen. Jag saknar det! Hade ju Kito, den lilla katten i shopen när jag bodde på Phi Phi. Och så Marsei och Serlot innan såklart. Sitter och kollar på Blocket efter kissar. Men det är nog inte så bra idé egentligen, inte förens vi har löst allt med boende och så vidare. Sen skulle jag helst vilja ha tillbaka Marsei och Serlot. Har funderat på att höra av mig till kvinnan som jag gav bort dem till... Men vet inte om det är så snällt. Men jag saknar dem ju! Åuh. Typiskt. Får man göra det? Finns det regler för sådant? Jag har ju ändå haft dem längre än hon... Hmm.

Ska snart iväg till min moster, min guddotter fyller år så ska fira med kalas. Hela 5 år blir hon minsann. H ska följa med. Tycker lite synd om honom, min släkt är ju så enorm. Så många som måste träffas. Men försöker ta några i taget. Idag blir det två mostrar och fem kusiner som blir nya. Har ju redan träffat mamma och min bror, som också kommer vara där.

Kommentarer
Postat av: Mady

Om du vill ha en katt så har jag en supergullig honkatt som behöver ett hem ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback