Ge Mig Större Mage

Jag har ett dilemma just nu. Har precis tryckt i mig pizza (inbakad bolognese med extra fetaost, praise the lord för fetaost säger jag bara, passar ihop med allt! nästan.) och druckit massa julmust till det. Julmust är också väldigt gott btw, synd att det måste heta JULmust, annars kunde man ju kanske kunnat dricka det lite oftare. Iallafall. Dilemmat är detta. Jag är mätt av pizzan. Verkligen JÄTTEmätt. Min magsäck har ju fått gå i reträtt en aning på grund av en viss Mygga som bara växer hela jäkla tiden (3 kilo väger han nu den rackarn). I sig är det inget problem att vara mätt. Det är dock det just nu eftersom jag har muffins liggandes på köksbänken. Muffins från muffinsfabriken. Två stycken dessutom. Jag tvingade nämligen H att köpa en till sig själv också, och lovade att jag kunde hjälpa till att äta upp den om han inte kunde få i sig den. Så nu ligger de där. En pepparkakemuffins, och en mintchoklad. Och jag VILL verkligen äta dem. Men det går inte. Vet ni vilken tortyr det här är?! Hemskt är det. Som att de ligger där och hånar mig. Dessutom måste jag äta upp dem idag, för alla vet ju att bakverk blir mycket äckligare till dagen efter. Skulle vara som att svära i kyrkan fast värre att inte äta dem idag. Får hålla tummarna att mätthetskänslan går över innan jag måste sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback