Gratis? Ja. Gratis.

Tvingade mig själv att åka till Ringen en sväng idag. Blir galen av att bara sitta hemma. Men det var kämpigt att ta mig själv i kragen och åka. Visst, jag ville åka. Men jag orkade egentligen inte. Så jäkla irriterande situation jag är i nu, uttråkad beyond belief men pallar inte göra nånting. Iallafall. Satte på mig de enda par byxorna jag fortfarande kan ha och begav mig ut. Självklart snöade det. Och självklart har magen växt ur jackan som jag fått låna av min morsas pojkvän, den går helt enkelt inte att stänga längre. I övrigt ser den ut som ett tält, men över magen. Nej. Kul.

Tog bussen och den var såklart packad med folk. Usch. Människor är så äckliga och jobbiga, bara sådär generellt liksom. Satte mig och blev inträngd av nån tant, fick sitta helt inmosad för att hon tydligen tyckte att hennes påsar var viktigare än mig. Tack då.

Väl där så köpte jag två julklappar till H. Han är den enda jag tänker köpa julklappar till i år, iomed att vi inte kommer fira jul så känns det ganska logiskt. Båda presenterna känner jag mig nöjd med, vilket är förvånande då han inte önskat sig något. Jag är en sån där grym flickvän som snappar upp vad han säger sådär i förbifarten att han skulle vilja ha. Yay för mig.

Jag lyckades även gå förbi en telefonförsäljare som frågade vilka jag ringde med. Jag tänkte självklart ÅH NEJ när männskan började prata med mig. Jag hatar sånt. Men vill inte vara otrevlig så måste ju alltid svara på tilltal. Så jag svarade. Tele2. Jaha, vad bra för dig sa han då, för då ska du få en gratis mobil. Hmmm. När någon säger gratis blir jag misstänksam. Såklart. För ingenting är gratis. Så brukar det vara iallafall. Men han får mig att uppge mitt telefonnummer och mitt personnummer, och sen säger han bara att jahapp, då kommer du få din nya telefon hemskickad om ett litet tag. Ehm. Okay. Tack då sa jag. Och liksom väntade på att sälj pitchet skulle komma. Men det kom aldrig. Så jag gick. Så tydligen finns det saker som är gratis. Ja om jag nu inte har godkänt nåt hemligt avtal genom att uppge mitt personnummer förstås. Skulle ju vara typiskt. Får väl se.

Köpte även muffins på muffinsfabriken (choklad och kokos.... YAMMI) och sen åkte jag hem. Kände mig helt slut när jag kom hem, men var hungrig så ställde mig och gjorde sjukt mycket mat. Kan ju vara bra att ha i frysen nu inom det närmsta om man säger så.

Resterande kväll har spenderats med att spela krigsspel med H. Han tvingade mig att testa, och till min egen förvåning var det ganska kul. Jag var inte ens så kass som jag alltid föreställt mig vara. Det där med att sikta och springa och kolla åt ett håll samtidigt som jag springer åt ett annat har liksom aldrig vart min grej. Nu är jag dock lite rädd för att fastna. Men den risken är nog inte så överhängande direkt, då H har paxat PS3:an för länge sedan.

Nu. Sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback