Random Tankar...

Såg precis ett inslag på nyheterna om stormen, och tydligen så är faran mer eller mindre över. Phew säger jag bara!

Snart ska jag iväg och hämta fransyskan på Arlanda. Eller snart, typ om 2½ timme. Hennes plan kom in så sent så tyckte det var smartast att hämta henne, annars skulle hon typ få ta nattbussen ut hit eller nåt... Men hon får betala bensinpengar, så snäll är jag inte att jag dels kör och dessutom betalar för det.

Börjar tycka att det känns lite konstigt hela grejen nu. Liksom, men couchsurfing är det ju en grej. Men det här är nånting helt annat. Hmm. Vet liksom inte riktigt vad jag ska vänta mig. Dessutom så kommer hon snacka med fransk dialekt, så kommer säkerligen ha kommunikationsproblem.

Har städat hemma idag. Kom på att jag gjort det ordentligt en enda gång sen jag flyttade in... haha. Så nu blev det dammsuga, dammtorka, torka golv, rensa garderob, städa badrum, köket osv... Tog ett litet tag. Men nu så luktar det ajax minsann. Visserligen så tycker jag nästan att det är lite pinsamt när man får hem folk och det luktar nystädat. Vill liksom att det ska se städat ut, men att det alltid är så.... Men det är det ju inte så skulle ju vara en lögn förstås. Ha. Mjaja.

Har börjat lyssna på lite musik som jag haft länge på datorn, men som jag inte tagit mig för att lyssna på innan. Bland annat Modest Mouse, Mountain Goats och Blonde Redhead. Gillar dem allihop! Fattar inte varför jag inte lyssnat innan. Men det är förstås lättare att bara slänga på nåt som man vet vad det är, man får ju favoriter liksom. Men har börjat tröttna lite på en del grejer. Lyssnat för mycket, måste ta en paus.

Ska nog ta ett bad nu. Upptäckte igår att man faktiskt kan kolla på film på min macbook medans jag ligger i badkaret! Hur lyxigt är inte det? Bwaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback