Oops He Did It Again

Jo. Förklaring till min weirdness då kanske... Träffade farsan igår. Idioten alltså, inte pappa, den snälla(re) versionen. Var på hans flashiga kontor i Älvsjö, gamla massiva ekmöbler och sekelskifts möbler... Kändes verkligen seriöst. Blev förvånad att hans företag var så pass stort ändå. Han jobbar som civilekonom, vilket han för övrigt utbildade sig till medan han satt av sina 10 år i fängelse (ok, 7½ eftersom man sitter 3/4 av utdömt straff). Så. Jag kände mig lite imponerad. Men ändå skeptisk. Liksom, jag vet hur lätt det är att förfalska papper. Jag vet hur jävla lent munläder min farsa har, han kan fan snacka sig in i fort knox om han skulle vilja. Anywho. Sitter och pratar om mina planer och vad som hänt sen sist, och eftersom vi inte setts sen i typ juni i några timmar hos farmor så var det en del... Och då så kryper det fram. Han har vart häktad. IGEN. I 4 veckor. UTAN ATT NÅGON HAR SAGT DET TILL MIG! Liksom... Hallå? Farmor visste. Min bror visste. Dom tyckte inte det var så viktigt eller? Ja tydligen så har han blivit anklagad för grov eko brottslighet, svindleri och grejer. Blev dömd som huvudman i första anhalten, i hovrätten så dömdes han till medhjälp och nu så väntat han på att HD ska ta upp fallet. SJÄLVKLART är han oskyldig enligt honom själv. Han har ju aldrig gjort nånting. Såklart. Nu denna gången så är det ju endast för att han redan har suttit en gång, och att de dömer honom på gamla meriter. Bah. Whatever säger jag. Litar inte ens 1% på den mannen alltså. Människan är ju mytoman, så han tror ju säkert själv att han är oskyldig även denna gången. Jag är dock inte alls övertygad.

Igår kändes det inte så farligt. Jag trodde nog till och med på honom. Så jag gick och hängde med mina kompisar i Stockholm, sov hemma hos M, åkte hem i morse, gick och fikade med min gamla sambo från universitetsstudierna i Norrland, kom hem, städade lite.... Och sen; PANG! Deprimerad beyond belief. Jävla ap helvete as farsa. Kan han bara sluta förstöra mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback