Lövtunna Väggar

Igår var ju en ganska intressant dag. Först jobba och trots pissigt väder sälja för 39.000 på 4 timmar. Vadå oväntat? Sen blev det spontanmiddag hos min bror, käkade tacos och spelade guitar hero. Förvisso inte så oväntat förens vi började spela coop mode, och upptäckte att man fick helt nya låtar på encore! Blev värsta nytändningen för spelet nu när jag inser att det säkert finns andra roliga grejer som man får om man spelar mer. Det var så roligt att jag lite halvt glömde bort att jag var tvungen att åka och hämta mina couchsurfers på station. Så kom typ lite försent, och där satt dom 3 och såg lite halvt förvirrade ut när jag kom. De är från USA allihop, och känner varann sen innan. Verkar trevliga, även fast de var aströtta eftersom de sovit på en flygplats i Istanbul natten innan... Haha.

Väl hemma hos mig så satt vi och snacka till typ 12-tiden, och sen skulle vi sova. Allt var väl tills klockan blev 4. Och mina grannar kom hem från en utekväll. De satte igång typ Sing Star på högsta volym, så det kändes som att man var inne i deras vardagsrum med dem. Helt fucking omöjligt att sova. Men ville inte gå och klaga för tänkte att de väl slutar snart. Det gjorde dom inte. Jag låg och halvsov och drömde skumma drömmar om att jag gick dit och slog ner folk och grejer, tills jag vaknade klockan 5.14 till Britney Spears. Det bara slog slint, jag drog på mig mjukisbrallor och stegade mot deras dörr. Ringde på klockan. De sänkte och började prata tyst. Men de öppnade inte. Så jag ringde på en gång till. Jag var så förbannad så jag tänkte fan inte nöja mig med att de bara sänkte, jag ville skälla på dem. Haha. En snubbe kom och öppnade, sa "Godmorgon"  och flinade. Jag sa "Tja. Klockan är 5. Jag bor där borta. *peka*".  Så jävla trött och sur jag måste ha sett ut... haha. Han såg lite skamsen ut, och så sa jag att jag skulle uppskatta om de kunde sänka liiiiite. Med sarkastiskt tonfall såklart. Och han sa självklart och medan jag gick därifrån så hörde jag att han sa att det var bra att jag sa till. Precis som att inte fattade själv att alla som bor här hörde precis allt? Bara jag som vågade gå dit och säga till aset bara.

Undrar lite hur länge man får spela musik och sånt på nätterna egentligen. Är det andra regler för bostadsrätter än hyres? Kan man ringa störningsjouren även i bostadsrätter? Känns lite som att detta inte var sista gången nåt sånt här kommer hända nämligen...

Kommentarer
Postat av: Vardagsanalys

Mina grannar stör mig också, dock inte med hjälp av singstar. De ligger så det ekar mellan väggarna. Jag har funderat både en och två ggr på om en kan ringa på och be dem knulla lite tystare.. :)

Postat av: Johannes Flakbil

Så provokativt, någon skrev knulla i kommentarerna.

Iallafall...det finns ingen lagstadgat tid, men man brukar ha klockan 22 som riktmärke. Du kan ringa störningsjouren vilken tid på dygnet som helst dock, eftersom det mest handlar om decibel än någon speciell tid.

Hade jag varit dig hade jag dock ringt polisen istället, om de nu störde klockan 5 på morgonen. Hade varit en mycket roligare hämnd. Sagt att det lät som att det var fullt slagsmål, så höjer de beredskapen också. De hade nog kunnat hitta grejer i lägenheten som hade gjort att deras kväll blev mindre rolig i, ljusets hastighet.

2008-05-18 @ 20:10:44
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: mizaru

Vardagsanalys: Du får väl också ringa störningsjouren och säga att du tror att bruden blir misshandlad eller nåt. ;P

Johänes: Ja se på tusan. :O

Okey, bra att veta. Ska lägga in det nummret på speed dial. Fast som du säger, polis kanske skulle vart roligare. Men kanske mer jobb, om man måste skriva rapport, vittna och sånt.

2008-05-20 @ 19:32:00
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback