Vardag Schmardag

Pissig dag på jobbet. Tror egentligen alla dagar är likadana, det är bara mitt humör som pendlar. Iallafall så har nog mycket med det att göra. Ibland kan jag skämta med tanterna och skratta lite åt deras dåliga försök till humor (som oftast har nåt att göra med att jag är tjej och jobbar i en cykelbutik), och tillomed vara lite trevligare än nödvändigt. Men ibland (ehmm.. oftast numera) så blir jag bara så förbannat irriterad. Vill strypa alla och slänga deras äckliga cyklar åt helvete. Köp en ny! Eller fixa själva om det nu är så dyrt med 150 spänn för att fixa en punka. Alla bara klagar hela jävla tiden, blir fan för mycket efter ett tag. Vill helst inte snacka med några kunder alls nu, försöker sneaka undan in på toaletten om jag ser nån som jag vet är jobbig, eller som ser ut att kunna vara det. Men kan ju inte gömma mig därinne hela tiden. Tyvärr. Åuh. Jag pallar inte. Måste få ta en paus, ha semester. Jag dör. Seriöst. Mina hjärnceller dör iallafall. Och det räknas ju iallafall lite.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Snart kommer nog min israeliske surfare tillbaka hem, hon har vart i Stockholm och turistat. Hon boka tvättid, så jag hoppas hon kommer. Var tvungen att springa ner och slänga in en filt i tvättmaskinen så att ingen annan skulle sno tvättiden, hade inget annat, eftersom jag tvättade hela kvällen igår. Jippie liksom, tvättdag två dagar i rad. 

Åuh. Fan vad mitt liv suger just nu. Skjut mig. Eller mata mig med lyckopiller så jag står ut med denna monotona vardag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback