Hund Fight

Igår var jag och grillade med min brorsas flickvän och lite annat folk på hennes baksida. Vi var 4 tjejer till en början, och vi grillade kyckling, drack rödvin, en av tjejerna målade naglarna och vi hade en liten bichon frise. Bordet längre bort satt det 3 snubbar som drack öl, grillade varsin köttbit och hade en mastiff. Lite väl stereotypt tyckte jag... Haha. De gick in efter ett tag och tänkte väl inte mer på det. Förens hunden helt plötsligt kom utspringande nån timme senare. Den såg helt glad ut så jag sa nåt i stil med "nu kommer den där hunden", och japp. Den kom. Och attackerade den lilla vita tönthunden vi hade med oss. Och då menar jag ATTACKERADE. Började bitas och morra och inte fan vet jag. Försökte greppa mastiffens nackskinn, men det var fan omöjligt. De var under ett bord också, så det gjorde det hela mer svåröverskådligt. Sen var jag asrädd att den skulle bita mig om jag tog tag i den också. Usch, så jävla panikartad situation. Och ägaren till den andra hunden var spårlöst borta. Kom väl utspringande ett tag senare, då hade E lyckats få upp tönthunden i famnen. Vet inte hur länge det hela varade, säkert inte alls så länge egentligen, men det kändes fan som en evighet. Sån jävla hjärtklappning jag hade efteråt har jag nog aldrig haft nånsin. Den lilla var helt blodig på halsen, men det såg nog värre ut än vad det var eftersom han hade vit päls. Men ändå. Så sjuk situation. Kolla:



Ägaren till den andra hunden bad så mycket om ursäkt och skulle betala veterinär räkningen, sen sa han att han skulle kastrera hunden snarast möjligt också. Hoppas verkligen det, för en sån där hund kan man ju fan inte ha. Som bara springer på en annan utan provokation och börjar bitas. Livsfarligt jue.

Idag kommer en ny soffsurfare. Hon ska bara vara här över natten. Svensk är hon dessutom. Lite konstigt tycker jag, aldrig haft nån från Sverige förut. Men det kanske kan bli kul ändå. Hon verkar shysst.

Nu ska jag dra ut i solskenet ett tag var planen.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

För det första förtjänar man att få sin hund biten om man äger en BICHON FRISE liksom.



För det andra hade jag greppat en planka och slagit sönder den där fula mastiffen om han attackerat MIN hund. Så kan ägaren skrapa upp kvarlevorna av sin fula hund medans jag fortsätter äta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback