New Orleans [part I]

So. Jag sitter i Billys rum atm, alldeles for varmt ute... Gick runt pa dagen och tog foton och nar jag kom tillbaka sa fullkomligt badade jag i svett. Men det blev nagra grymma foton, sa det var vart det. New Orleans ar asgrymt. Jag alskar det. Vill inte aka hem... Buhuu. Sa jakla mysigt verkligen, och FINT. Har inte vart i de katastrofdrabbade omradena annu dock... Ska forsoka aka runt dar med bil i nasta vecka. Ingen bra ide att ga dit sjalv tydligen. 

Flygresan hit var en pain in the ass. Forsta anhalten gick bra, men val i Newark sa blev det varsta stormen, blixtrade som fan. Sa de stallde in alla flyg for resten av dagen. Det sog ju sadar lagom hart, klockan var da ett pa dagen, och flyget jag blev inbokat pa skulle inte ga forens kl 10 dagen efter. Det som gjorde det annu varre var att mitt sim kort inte funkade, sa kunde inte skicka meddelande till B och saga att jag inte skulle komma. Hade aningens panik, var astrott efter flyget (och dessutom hade mina grannar fest kvallen innan, sa sov val sadar 4 timmar). Tankte att ett simkort kan ju inte vara sa svart att fa tag pa. I was wrong. De salde det inte nanstans pa hela flygplatsen. Sa fick aka till Jersey Gardens, ett stort shopping center och forsoka fa tag pa ett. Val i bussen dit sa hoppade det pa en man fran Venezuela, typ i 50-ars aldern. Han borja snacka med chaufforen och jag horde att han ocksa skulle fa tag pa ett sim kort. Sa nar jag hoppade av sa borjade jag snacka med han, och det sluta med att vi leta tillsammans efter simkort (som inte fanns, fick kopa en prepaid telefon), han bjod pa middag och sen nar jag skulle tillbaka till flygplatsen for att forsoka sova dar sa han att jag fick sova pa hans hotellrum om jag ville. Forst var jag aningen skeptisk, for... man vet ju aldrig. Men han hade vart astrevlig hela tiden och hjalpt mig som fan, sa jag tackade ja. Hans flygbolag hade namligen gett honom ett hotellrum, vilket de inte gjort till mig. Val dar sa sag vi att det fanns 2 stycken dubbelsangar, sa det var ju inga problem what so ever. Fick sova ordentligt och sa var jag lite mer utvilad nar jag val kom fram till New Orleans. Lite tur i oturen liksom. 

Annars har jag inte gjort sa mycket har, mest hangt och sa gatt runt en massa i de olika distrikten. Borde ga lite mer, men det ar verkligen olidligt varmt sadar mitt pa dagarna. typ 30-35 grader (i skuggan). Ikvall tankte jag ga runt lite mer och sa hanga i baren som B jobbar i ett tag. Imorgon sa bar det av pa min roadtrip till Texas! Austin ska vi till forst, sova dar och sen aka vidare till tubing grejen, campa pa kvallen och aka badring pa lordag. Ar tillbaka i NOLA pa sondag kvall. Ska forsoka ringa till flybolaget och se om jag kan omboka min biljett hem.. Vill verkligen inte aka hem! Buhuu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback