Yay Again

Så. Jag fick ledig för att åka till Amsterdam. Känns lite elakt för att jag inte säger att jag ska sluta förens efter att jag kommit tillbaka, men vafan.. Kommer ju ändå ge han över 7 månaders varsel om att jag ska dra, om jag säger det i början på mars. Det kan han ju inte klaga på. Biljetten kostade 800 spänn och jag gissar på att mycket mer pengar än så kommer inte gå åt. Kommer bo hos R:s brorsa, men har ändå skickat ut lite couchsurfing requests utifall att de vill ha lite syskontid tillsammans utan mig. Åker den 13:e och kommer hem den 17:e... Ska bli sweet. Behöver lite semester! Har ju jobbat en hel vecka! Hahaha. Åuh. Slapp jag är. Jag borde skämmas.

Och ja. Couchsurfing, har jag sagt hur mycket jag älskar det? En snubbe till svarade på min tråd i Scuba klubben och han jobbar på
Barakuda diving center och han sa att de gärna skulle se att jag tog min DM hos dem och att jag kunde jobba medans. Har nämligen ångrat mig lite i frågan om internships och sådär. Visserligen kan man få utbildningen gratis, men man måste betala för hyran av utrustning, mat, boende och alla padi avgifter, PLUS att man måste jobba gratis i 3 månader efter att man är klar. Typ slav i ett halvår totalt. Andra alernativet var att betala typ 20.000 spänn, men då fick man all utrustning, boende, alla avgifter betalda osv... Men det tog 3 månader också. Plus att det är lite dåligt rykte om såna ställen, inte så bra sen när man ska söka jobb. För mycket löpande bandet liksom. Så det kommer nog bli så att jag gör som min orginal plan var. Vill ju ändå till Phi Phi och Stumpy liksom. Kommer få betala för kurserna men det kommer bli typ totalt 8000 spänn. Om jag köper utrustning så blir det billigare, plus att jag får 10% av allt jag säljer medans jag tar min DM. Sounds like a plan tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback