Slave... For You

Jag har grinat typ 5 gånger idag. Fråga mig inte varför. Nu senast var det till ett avsnitt av lost. Har såna här dagar ibland, när jag bara känner mig allmänt ledsen. Typ tänker på min farsa och sånt. Hatar att han fortfarande kan få mig att börja grina. Så annoying.

Mår iallafall lite bättre idag, sjukmässigt sett. Inte haft feber på hela dagen, hawiee! Nina ringde och tjatade med mig ut på lunch, blev typ helt andfådd av att gå från där vi parkerade bilen till thai restaurangen. Förresten så kan jag inte äta thaimat i Sverige längre. Har bara blivit besviken varje gång sen jag kom hem från Thailand. Så mesigt kryddat, svenne anpassat så att säga. Åt paneang curry idag, smakade typ ingenting enligt mig, så smakade Nina och hon tyckte det var jättestarkt. Hm. Och hon brukade gilla stark mat. Iallafall innan hon fick unge och blev tillsammans med en snubbe som inte ens kan titta på en cayennepepparburk utan att svimma. Åuh, jag blir nästan lite illamående av att tänka på Ninas liv. Skulle inte vilja vara i hennes skor ens för en dag. Men men, hon verkar glad. Iförsej så verkar det som att man måste vara så jävla glad bara för att man har familj. "Åh, det är det bästa som har hänt mig, åh min unge är så underbar, mitt liv är så mycket mer meningsfullt nu" bla bla bla crap. Personligen tror jag att de försöker övertala sig själva så de inte ska bli totalt deprimerade över att de gett upp sina egna liv totalt för att istället ägna det åt att vara slav till en liten sketen brat som är totalt otacksam inför allt som du gör för den. Vem vill bli livegen frivilligt liksom? Fattar det icket.

Okey. Tappade tråden lite, som vanligt. Är friskare, och tacksam för det. Hoppas på att jag inte har 39 graders feber imorgon igen, så som det blev förra gången jag kände mig friskare. Har vart ute en gång till idag faktiskt, åkte till affären (gjorde det aldrig igår) och handlade mat för 600spänn. Ja lite annat än mat också, som godis och schampoo, men det räknas tycker jag. Höll nästan på att svimma i affären, så är nog inte riktigt frisk än. Håller tummarna för att jag ska vara purfrisk på måndag. Tills dess så ska jag fortsätta kolla på Lost. Avsnitt 5 säsong 2 står på tur.

   
Rubriken är typ den enda bra Brittan låten ever. Okey, den och Toxic.
Jag är en tönt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hatar också att min pappa fortfarande kan få mig att gråta, särskilt som jag envist hävdar att jag har gått vidare. Men det är nog det som skiljer dem från andra människor, de finns liksom under huden oavsett man vill det eller inte. Oavsett kontakt eller inte. Oavsett man har en annan pappa eller inte.

Postat av: mizaru

Jo, antar det. Har ju liksom inte ens pratat med han på aslänge, så förstår inte varför han dyker upp i tankarna ibland och förstör ändå. Så onödigt. Heh.

2008-03-01 @ 17:38:46
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag träffade min pappa senast för en 3-4 år sedan, över frysdisken på Ica. När han kom för att skriva på papper om adoptionen gömde jag mig i ett annat rum. Ändå lyckas han nästla sig in i tankarna och förstöra. Jävligt onödigt men jag misstänker att det kommer fortsätta vara så.

2008-03-02 @ 00:10:33
URL: http://hanusi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback