Rapport Dårå.

So.. I'm back. Kan ju säga så mycket som att jag inte direkt känner mig utvilad efter denna semestern. Vart fullt upp mest hela tiden. Särskilt fredag lördag. Hängde mest i Den Haag de andra dagarna, och där var det liksom inte riktigt lika mycket som jag ville se. På fredagen åkte jag och R in till Am*dam och strosade runt lite, käkade och så mötte vi upp med en annan CS snubbe som bodde där. Han tog med oss på en screening av en tysk film, som tur var med engelska subtitles.. Hehe. Den var rätt arty och queer, vi satt i en typ museumliknande hall på vanliga stolar, och folket som var där var också väldigt arty. Har nog inte känt mig så kulturell typ någonsin. Haha. Filmen var iallafall rätt bra, kul att se en tysk film. Faktiskt första gången.

Efter det så gick vi till ett CS-möte, var typ hur mycket folk som helst. Svårt att försöka snacka med alla, blev ändå mest att jag pratade med M som vi mötte upp med tidigare. Kändes oartigt att inte göra det, eftersom jag skulle surfa hos han senare på kvällen och sådär. Gick hem till han efteråt, och jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv. Helt sjukt kallt. Fattar inte, men Nederländerna är hur mycket kallare än Sverige som helst. Måste vara att det är fuktigare där eller nåt... Det sög iallafall. Sov i typ 5 timmar, sen väckte en papegoja oss. Japp. En papegoja. Han hade ett träd utanför sitt fönster, och där hade typ 5 papegojor bestämt sig för att bo. Tydligen var det rätt nära till ett zoo där han bodde, så han trodde att de hade rymt därifrån. Haha. Roligaste var ändå att han sa det på kvällen, och jag trodde att han skämtade. Sen så sa han det på morgonen också, typ "kolla ut, där är papegojan" och jag vägrade kolla för att jag fortfarande trodde att det var ett skämt och att han skulle skrika HAHA lurad! om jag kollade. Men nope. It was indeed true. Inte direkt något man förväntar sig när man förfrusit huvudet av sig kvällen innan.

Dagen som kom är mycket väldokumenterad i bilder. M:s stora intresse är nämligen fotografi, vilket passade mig utmärkt. Åkte till och med ut till ett Flickr möte i norra Amsterdam, det var ungefär 20-30 pers som möttes upp och gick runt och fotograferade överallt. Vi var bara där i 2 timmar dock, för kände att jag ville fota lite av turist Amsterdam också, ni vet kanaler and shit. Hehe. Så åkte färjan tillbaka, M sa hej då och jag och R gick runt i Amsterdam resten av dagen. Var soligt hela dagen, så blev faktiskt bränd i fejset. Mina läppar känns som de har fått en botox injektion just nu.

Kvällen blev dock mindre lyckad. Vi skulle på en middagsgrej för R:s brorsa, de hade haft nån turnering i någon konstig sport mot massa irländare, och de skulle fira på kvällen. Tänkte att det kan väl vara skoj, så betalade 25 euro för 3-rätters middag. Skulle jag inte ha gjort. Servicen var usel, de var underbemannade, så det var inte deras fel, men ändå. Maten var asäcklig, typ korvsoppa till förrätt, gryta med sega köttbitar till huvudrätt och alldeles för lite potatis till, så det slutade med att de som fick maten sist inte fick några potatisar, utan bara fick käka äckelgryta. Jag fick min mat sist av alla, och behöver jag ens säga att jag inte åt särskilt mycket? Nä, tänkte väl det. Jag och R blev till sist så förbannade att vi gick därifrån innan vi fick efterrätten. Jag blev dessutom magsjuk av de 2 tuggorna som jag käkade av den förbannade grytan, spydde som en gris på kvällen och somnade runt klockan11 på kvällen.


Flygresan hem gick rätt bra, förutom att tåget till flygplatsen stannade en station innan det skulle och alla gick av tåget. All information som de gav var på nederländska, så fattade ingenting. Fick fråga random folk på tåget, och alla tåg hade blivit inställda pga nån olycka eller så. Lagom stressad när jag irrade runt där och försökte hitta vart man skulle gå för att komma till flygplatsen. Rätt viktigt om man säger så. Hittade en buss till slut och kom till flygplatsen en halvtimme senare än planerat. Som tur var hade jag åkt i tid, så att missöden kunde hända utan att jag skulle missa planet. Yay för min planerarsida.

Bilderna håller på att bearbetas, tog typ 200 stycken, så det kommer nog ta ett tag tyvärr.

Ihh.. Back to work.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Hehe själv sitter jag just nu i våran säng i bussen och har hittat ett gratis nätverk. Sitter och spelar Football Manager Har åkt runt hela dagen, skulle ha våran deposit från hyresvärden men han var inte i London, så jag fick åka hem till någon tant som var helt fientlig.

Fick tag i pengarna och åkte sedan tåg...med bussen...genom tunneln England - Frankrike. Skumt. Åke genom Frankrike, Österrike, Belgien (som luktar bajs) och ikväll kom vi fram till Amsterdam, som inte är en minibussvänlig stad.

Hittade en parkeringsplats och försöker nu sova i kylan. Imorgon ska vi spana rundor i staden och sedan köra till Skåne på eftermiddagen. Är hemma imorgon kväll. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback