Sen Är Nu

Har FINALLY tagit tag i att få påskrifter av 2 stycken vittnen på gåvobrevet till min lägenhet. Har ju tagit över lånet för länge sen, så lägenheten är ju min, men eftersom pappa stod med på lägenheten från början så måste han ge bort sin del även fast han aldrig har bott här och inte haft med den att göra finansiellt på aslänge heller. Dumt, men det är väl så det är med byråkrati. Det känns som det är lite för mycket på gång i mitt liv just nu, lite för många bollar i luften. Jag är inte van. Så mycket att tänka på och massa planering för att allting ska passa ihop. Pallar inte riktigt på ett sätt, men på ett annat känns det rätt skoj. Önskar bara att jag var bättre på att göra saker i förväg och inte alltid spara allting till sista sekunden. Meeen jag vet ju hur jag är. Saker blir gjorda när det behövs iallafall.

Ja just. Farmor ringde mig och frågade hur jag mådde. Och jag svarade typ "bara bra" och pratade på som vanligt. Och sen så sa hon att hon ringde för att höra hur jag mådde eftersom jag var sjuk i söndags... Ehhhh.. Oj. Pinsamt. Fick dra till med en nödlögn om ihållande förkylningar och eventuell allergi. Usch. Jag tror inte hon gick på det, jag är världens sämsta lögnare nämligen. Fast sen började jag berätta om blodprov och att jag skulle till doktorn (vilket är sant) och då lät hon lite gladare. Men hon gav mig riktigt dåligt samvete när hon berättade att det hade vart många som inte hade kommit och att syrran hade gått runt och frågat hur många gånger som helst efter när Jessica skulle komma.... USCH. Jag är hemsk. HEMSK. Skjut mig. Måste verkligen skärpa mig och bli en bättre syster. Men när ska jag ha tid för det liksom? Nej. Inga ursäkter nu.. Bara att göra! Tjipp tjapp tjopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback