Mäklaren Henrik

Herr Backman har vart hemma hos mig nu. Han trodde att jag lätt kunde sätta 395.000kr som utropspris, men att det nog kommer hamna runt 440.000 i slutändan. Wiiiee! Im rich. Men nu ska jag inte få mina hopes up. Men sa iallafall att jag inte ville sälja den för under 395.000 och hittar de ingen som är villig att lägga dom pengarna så behöver jag inte betala mäklaren ett jota (haha.. jota!). När det kom till deras procent som de tar så blev det lite förhandling. Först sa han 35.000 i fast avgift, när jag sa att jag skulle snacka med pappa (som är expert på det där med försäljningar) så sänkte han det till 30.000. Haha. "Fast" my ass. Jag sa att jag ändå ville höra med honom, och då blev han lite smått stött tror jag, men pappa känner nån snubbe på fastighetsförmedlingen som kanske kunde fixa ner arvodet, så jag tänker be han ringa dit först. Usch. Hatar att pruta och hatar att förhandla. Blä. Är stolt att jag inte bara skrev på, för det skulle jag nog ha gjort om jag inte lovat pappa att inte göra det. Haha. Ska gå ner med papprena idag, för mäklaren kunde fixa fotografering tills på fredag, ha den ute på Hemnet till på måndag och sen blir det tydligen visning den 26 April i så fall... Ihh. Läskigt!

(Och ja, det där med pappor kan vara förvirrande, jag har två stycken för er som inte vet. Farsan = Asshole biologisk, Pappa = Plast "Ta hand om mig sen jag var 3 år" Bra Pappa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback