TrashTalk

Hemma fortfarande. Igår så orkade jag inte vara hemma mera så jag gick ner till jobbet och hängde där i 2 timmar. Skruvade ihop 2 cyklar och gick runt och kände mig svimfärdig. Har nog aldrig jobbat så långsamt i hela mitt liv, men när det är jobbigt att bara stå upp en längre period så blir det gärna så. Fick ju betala för det idag med feber. Taack.

Efteråt så kände jag att det var no way att jag skulle palla att laga mat, och jag är redigt trött på alla matlådorna jag har hemma. Så jag tog bilen till McDonalds. Har typ inte ätit där på aslänge. Jag är dock sådan som tycker det är pinsamt att äta själv ute (tycker jag borde ha växt ifrån det, särskilt eftersom jag äter ensam nästan varje dag, fast hemma då), så jag tog med mig maten hem. Iförsej så kan jag skylla lite på mina issues med att äta inför andra människor, hatar när andra tittar på mig när jag äter, och gör man det själv ute så känns det som att ännu fler gör det. Anywho. Jag åkte hem och milkshaken var himmelsk. Resten var väl okey. Inte som att McD är någon gourmetmat direkt.

Förresten så såg jag en snubbe på McD som jobbade där samtidigt som mig. Det var ju bara ehh... hmm...  typ 9 år sen. Liksom hawhatt!?  Vem fan jobbar på crappy McD längre än ett halvår? För mig är det verkligen ett jobb som man har för att man inte kan få något annat, typ vilken idiot som helst kan ju jobba där. Bara man ansöker så får man jobbet. Men framförallt; hur står man ut? Det är verkligen min största undran. Jag ville typ ta livet av mig efter ett halvår av känslan att det var så jäkla menlöst. Man lär sig ju  allt på 1 vecka, sen så står man och är en robot som får skit både från kunderna och från köket. Okey, jag kan förstå att man kanske känner sig bekväm (nej det kan jag inte, inte på det jobbet.. men ja) och inte pallar söka annat för att man ändå har ett jobb. Men vafan, alla förtjänar bättre än så. Det FINNS andra jobb, jag lovar! Hade nästan lust att skrika det till han snubben. Fast det gjorde jag inte. Han är dessutom 5cm efterbliven så det kanske inte finns andra jobb till han after all.

Kommentarer
Postat av: nattrafiken

hehe. jag sökte jobb på mcd här i halmstad once, slutade med att intervjun blev framflyttad tre ggr o sen fick jag inte jobbet...så det där med att man bara behöver söka så e man garanterad jobbet stämmer icke. :p må väl!

Postat av: mizaru

Var glad att du inte fick det säger jag bara. =)

2007-09-30 @ 15:50:45
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback