Lång Utsago

Jahapp. Where to start så att säga. Hm.

Igår fick jag ett sms av E som undrade om jag ville hänga hemma hos A och kanske dricka lite vin och snacka skit. Eftersom jag inte träffat någon av dem på väldigt länge, typ flera år, så ville jag verkligen inte banga eftersom då kanske de inte skulle fråga någon mer gång. Så jag ringde till G och fråga om jag inte kunde få vara ledig på lördagen (idag) och det fick jag till min förtjusning! Åkte hem och bytte om och sen drog jag och mötte upp E för att gå hem till A. Väl där så insåg jag att det nog inte skulle bli så lugnt som jag hade trott, var typ 10 pers inne i A:s lilla etta. Kände mig aningen bortkommen till en början, eftersom alla kände alla förutom jag som bara kände E och A som jag dessutom inte umgåtts med på flera år...Men det visade sig att de var trevliga som attans allihop. Eller, jag snackade inte så mycket med vissa men ändå. Blev mycket uppdatering på varandras liv också såklart, det är helt galet vad mycket som kan hända på 2 år. Roligt att vi återupptagit kontakten iallafall, för jag gillar verkligen dom brudarna!

E lyckades tjata med mig ut efter några timmar i lägenheten, men jag blev ju inte alltför pepp när hon sa vart vi skulle.. Haha. Fan jag vet inte om jag vågar skriva det här ens. Pinsamt. Vi skulle iallafall möta upp hennes pojkvän först som tydligen kände någon som höll i klubben så vi skulle slippa stå i kö (ännu mer pinsamt). Gick till första haket, typ Triatlon eller nåt(?) var där kanske i en halvtimme max och sen skulle vi då vidare till.... *trumvirvel*...... Spy Bar. Alltså jag dör. Jag tyckte hela grejen var som ett stort skämt, eller iallafall ett socialt experiment eller något. Meeen. Jag hade kul iallafall, hängde hela tiden med E och hennes boyfriend, dansade och snackade. Märkte knappt vad det var för annat folk där. Men så är ju jag extremt ouppmärksam på sådant också.

Som sagt, var rätt skoj ända tills jag upptäckte att min plånbok var borta. Jippie. Jag vette fan hur den kunde försvinna, för jag hade med mig både iPod, mobil och digitalkameran, och inget av det försvann. Hade iförsej min tröja i väskan och det kan ju hända att plånboken åkte ur när jag tog ut tröjan eller nåt. Så jävla pissigt verkligen. Men lite tur i oturen hade jag för jag hade bara mitt körkort och visakort däri, alla andra kort har jag i en annan plånbok som jag inte hade med mig. Ringde och spärrade kortet på en gång, och ingen hade använt det. Har anmält körkortet försvunnet på vägverkets hemsida och skrivit en polisanmälan också. Jag är ändå pyttelite glad för att körkortet försvann, för jag hatade verkligen bilden på det. Haha. Och nytt visakort får jag ju om bara ett par dagar. Blir bara lite sur på mig själv för att jag var så slarvig. Har liksom aldrig tappat bort något innan, men nu helt plötsligt så har jag lyckats bli av med både plånbok och mobil inom loppet av ett år. Illa. Jag är besviken på mig själv.

Sov iallafall hemma hos E, käkade pizza som hon bjöd på imorse och så åkte jag hem med hjälp av sms-tjänsten på SL. Hawiee! Mötte upp Nina & Nikki på station och så gick vi till indiska restaurangen och käkade, sen har vi hängt först hemma hos mig sen hos Nina. Nikki älskar mina katter så hon ville gosa lite med dem, och sen såg hon att jag har badkar så då villle hon absolut bada. Haha, så himla söt. Bara stod och pekade och började ta av sig byxorna. Jag vill också vara 2 år gammal.

Är så glad att det bara är lördag idag, känns verkligen som söndag eftersom jag alltid jobbar lördagar i vanliga fall. Känns som jag fått en bonusdag helt plötsligt. Undrar vad jag ska göra med den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback