Take You On A Cruise

Nyss hemkommen från båten, eller, hemkommen är fel ord eftersom jag står på jobbet men ändå. Resan var lyckad, jag och Nina hade askul, typ träningsvärk i magen av allt skrattande. I torsdags så var det först en tråkig konferens, hade typ inget att prata om, satt och bläddrade i kataloger och grejer. Sen ala carte, fick en köttbit som råmade när jag skar i den, nästintill rå var den. Asvidrigt. De jag satt med märkte dock min avsmak och tvingade mig att säga till att de skulle steka den mera. Var ändå inte riktigt så trevligt att äta den efteråt, man blev liksom påmind om att det var muskel och blod jag satt och tuggade på... Yäck.

På kvällen blev Nina tvingad att dansa bugg med Leffe, en asjobbig uppsalagubbe som var sådär klämkäck och skulle skämta hela tiden. Något mer han skulle göra hela tiden var att ta i en. En sån där jobbig jävel som inte vet vad personlig sfär är för något. Jag är dock rätt bra på att visa att jag avskyr sånt, Nina är lite mer artig så hon fick stå ut med han mer... haha. Bland annat då med buggen, fy fan alltså. Skulle aldrig i livet dansat med han. Uäh. Efter den dansen så smet vi iväg till discot. Dansa lite och snackade med Helkamas representant och en cykelhandlare från Göteborg. Han var lite rolig, helt plötsligt så hoppa han upp och började dansa helt galet. Haha. Skitroligt.

Gick och la oss typ halv2 eller så, sen upp halv9, göra iordning sig och käka frukost, in i en taxi och åkte till mässan. Vi var lagom trötta, jag som sovit kasst kvällen innan (typ 5 timmar). Mässan var liten och rätt boring, dessutom så hade vi redan köpt in alla cyklar som vi skulle... Men sen uppenbarade den här sig:

Så jäkla rolig cykel! Eller cykel, typ sparkcykel blandad med permobil. Asrolig att åka rundor på, såg så jäkla fult ut! Hittade en rolig en som såg ut som en harley davidsson också, (alltså en hel annan cykel) för bara 2000 spänn! Lätt värt trots att den var i princip omöjlig att cykla på. Slog i knäna hela tiden.

Efter mässan gick vi runt i Helsingfors ett tag, jag och Nina fikade och letade efter bikini,  eftersom vi ville hänga i relaxen. Vi hittade ingen (dah) eftersom det inte direkt är säsong för bad. Det visade sig dock att det fanns baddräkter att låna! Något äckligt tyckte jag, men Nina sa att jag för fan skulle skärpa mig så vi lånade de satans baddräkterna iallafall. Jag har inte skrattat så mycket på länge som när jag såg mig själv och Nina i identiska lila kreationer med tuttkoppar (snyggt ord) som varken jag eller Nina hade kapacitet till att fylla ut. SÅ jävla fult. Vi var typ ensamma i relaxen dock, eftersom vi gick dit rätt sent och resten av folket antagligen var alldeles för upptagna med att supa sig råpackade. Vi höll på att fula oss som fan (icket svårt i de där baddräkterna) åkte rutchkana (som endast var till för barn såg vi sen) och badade bastu och bubbelpool.

Efteråt var vi aströtta men gick ner till dansplacet och satt och kollade på alla fulla människor som dansade. Oerhört underhållande I must say. När man själv är nykter så ser man allt med så klar blick, blir verkligen askul att kolla när folk dansar. Alla har liksom sin lilla egna stil. Sen var det 80-tals show, assmala brudar och 3 überbögiga snubbar dansade runt i bland annat guldbikinis. När vi efter showen fick höra att de var från Ryssland så föll alla pusselbitarna på plats. Ha! Gick och la oss direkt efter, inte ofta man är nykter på en finlandsbåt, men nån gång ska man väl vara det också. Dessutom så räcker det verkligen med 1 kväll på en sådan, 2 blir verkligen verkligen för mycket. Ville typ spy på det.

Hände massa annat också, bland annat så vaknade Leffe upp i fel hytt (han är gift), jag fick eksem i pannan och fick springa på apotek, blev värsta finska bråket i restaurangen precis brevid oss, men pallar fan inte skriva om allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback