Min Släkt Är Sepe

Åkte till farsan på födelsedagskalas. Det var meningen att bara släkten skulle vara med, pappas del av släkten vill säga. Jag åkte verkligen bara för pappas skull, eftersom jag inte direkt gillar någon i den delen av släkten särskilt mycket. Bland annat var min farbror där och han är en av de människor jag avskyr mest i hela världen. Så jäkla självgod och äcklig. Han ska snacka om hur kär han är i sin fula brud och hur bra sexliv de har... Liksom som att jag vill veta det? Dessutom så adopterade han och hans dåvarande fru en unge, och bara ett halvår senare så blev hon gravid. Då var adoptivbarnet M värt vatten helt plötsligt. När de sen skilde sig när M var 14 år så ville ingen ha honom, däremot bråkade de om vem som skulle ha vårdnaden om det biologiska barnet. Slutade med att M fick bo i en egen lägenhet... Sen klagar min farbror på att M beter sig konstigt, att det är något fel på honom. Jag skulle fan vara förvånad om det INTE hade vart nåt fel med tanke på hur han behandlat M. Blir så jäkla förbannad. Har ingen som helst lust att vara trevlig mot honom, har verkligen noll respekt för han.

Anyways, som att det inte var nog med att han var där, så ringer pappa när vi är 1 minut från hans hus och säger att "bara så du vet så är Marita här". Hawhat? Han har liksom sagt hela tiden att hon inte skulle vara det. Jag har ingen som helst lust att träffa hans nya äckliga brud. Funderade seriöst på att vända, men jag åkte med brorsan så det gick inte riktigt, även fast brorsan inte heller var så sugen på att träffa Marita. Försökte ignorera henne hela tiden, ville inte hälsa. Till slut så råkade vi hamna i samma del av huset iallafall och då fanns det ingen återvändo. Fan också. Jag ville verkligen inte veta hur hon såg ut. Jag vill inte veta något om henne överhuvudtaget. Men now its to late. Och jag känner mig lurad. Om pappa hade sagt att hon skulle vara där så skulle jag kunnat få valet om jag skulle åka dit eller inte, men nu blev jag berövad på den möjligheten. Blir fan förbannad. Marita var ful som fan iallafall. Såg ut som en tant. Pappa har verkligen bytt ner sig. Jag skulle antagligen blivit sur om hon hade vart råsnygg också, men liksom, var han tvungen att ta det första som damp ner? En ful fet lärarinna med gäll äcklig röst? Blääääää. Jag hatar henne.

Kommentarer
Postat av: erika

Kan verkligen sätta mig in i den situationen. mina föräldrar har också precis skilt sig pga en jävla tredje part (aka pappas snedsteg). dock har jag lyckats undvika att träffa snedsteget, men jag är livrädd för att göra det. & hade min pappa gjort som din pappa gjorde, hade jag nog aldrig riktigt förlåtit det. vi ska inte tvingas in i en jobbig situation bara för att våra föräldrar fått för sej massa ideer. så jag lider med dej på alla sätt!

Postat av: mizaru

Tack för medlidandet... Känns bra att någon fattar iallafall, för de flesta i min närhet tycker bara att jag är barnslig och beter mig som en 4-åring. Inte så kul direkt... =S

2007-10-15 @ 14:56:35
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: erika

barnsligt tycker jag verkligen inte! det är ju ändå ens föräldrar det handlar om & även om uppbrottet var ett ömsesidigt beslut, måste väl folk förstå att det är kämpigt för oss som verkligen inte gillar tanken/situationen.

2007-10-17 @ 16:54:08
URL: http://littlebird.blogg.se
Postat av: mizaru

Jo, så jag tycker också, men folk som inte vart med om liknande grejer fattar väl inte riktigt hur det känns I guess.

2007-10-17 @ 19:52:52
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback