Lasagne In My Heart*

Gjorde världens godaste lasagne idag. Fattar inte att jag pallade, eftersom det tar typ 1½ timme att göra den. Man måste hacka grönsaker (lök, paprika, chilifrukt), steka dem och k-färsen, krydda, koka med krossade tomater och sedan det värsta; göra bechamellesås (hur det nu stavas). Bottenredning innebär vispande i minst 15 minuter, och krampen i armen var inte långt borta! Sen smörja form, lägga lager mellan pastaplattor (spenat och vanliga), hyvla över ost och sen in i ugnen i 30 minuter. Man kan dessutom inte äta den direkt när den kommer från ugnen, dels är den för varm och dels så blir den 100ggr godare om man väntar tills den svalnat en aning. Man kan ju lugnt påstå att jag var hungrig som ett djur när jag äntligen fick äta den, eftersom min föda under dagen endast bestått av de där ballerinakakorna jag hetsåt på jobbet. Åh den var så god! Jag dör lite inombords. Har massor kvar i kylen, så middagen är kirrad i minst 3 dagar framåt. Hawiee! Jag imponerar på mig själv ibland.


Blev bjuden på E:s födelsedagspartaj på lördag. Jag som inte skulle gå ut på minst 1 månad hade jag tänkt. Damnit.



*belly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback