Om En Stund

Har jag sagt hur mycket jag hatar byggarbetare? Jag HATAR dem. Jävla idioter allihop. Antingen så kommer de hem till en i sina skitiga kläder klockan 6 på morgonen och förväntar sig att man bara ska försvinna från sin egen lägenhet "en stund" och menar egentligen 5 timmar. Har du katter? Dom får du ta med. Jamen vad bra att det är enkelt att få med sig 2 katter och förvara dem på jobbet. Ja, jag är fortfarande sur för att de gjorde så, och eftersom jag inte riktigt släppt den incidenten än så blev jag ju inte så jäkla glad imorse när några andra byggarbetare gjorde livet surt för mig.

Gick till bilen och skulle köra ner till jobbet. Var typ lite sen, hade 10 minuter på mig att åka ner. Skulle lätt ha hunnit dock, eftersom det bara tar 2 minuter att åka dit typ. Vad hade idioterna gjort? Jo, de hade grävt upp hela trottoaren vid utfarten från min parkering. Gick inte att komma ut därifrån. Det skulle väl vart okey om man hade velat köra runt på parkeringen och lekt radiobilar eller nåt, men det ville inte jag. Jag ville köra till jobbet från min parkering som jag betalar för att stå på, och då vill jag gärna tro att en utfart liksom ingår i dealen. Tydligen inte. Satt i bilen och försökte få ögonkontakt med någon av gubbarna, men de typ visslade och tittade bort, precis som att de inte märkt att jag stod där. Fick gå ur bilen, knacka en gubbe på axeln (de låtsades fortfarande som att de inte sett mig) och sa "jag kommer inte ut", han svarade typ "Nä" och skrattade. Jävla FUCKING idiot. Frågade hur länge de skulle ta innan jag fick köra ut min bil från min parkering, och då svarar han "Om en stund". Vafan. "En stund" kan ju betyda allt från 1 minut till 4 timmar. Försökte klämma han på en mer specifik tid och då började han dilla om vad de skulle göra, fylla i stenkross och bla bla. Liksom som att jag bryr mig?! Frågade igen om TIDEN, artikulerade eftersom han tydligen inte hade så många hjärnceller. Då sa han 10 minuter kanske. Jag sa surt att jag skulle vara på jobbet om 10 minuter, men han svara inte, bara gick därifrån. Mongo alltså, vill gräva ner honom i det där diket och slänga hans jävla stenkross i ögat på han.

Slutade med att jag argt fick backa tillbaka och parkera bilen igen och gå ner till jobbet. Kom försent såklart, och eftersom jag jobbar själv idag var det ju mindre bra. Kanske borde ha haft större tidsmarginaler, men trodde inte att man skulle behöva räkna med idioter till byggarbetare i sin morgonplanering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback