Semester?

Precis kommit hem från födelsedags/mors dags firande. Det var mitt gudbarn Filippa som fyllde 3 år, så det blev väl mer som bara födelsedagskalas liksom, plus att vi samlades sådär som vi brukade göra innan hon var född på mors dag. Jag blir lite konfunderad, för ska man liksom fira alla mammor, eller bara sin egen? Jag gick runt och sa grattis till mina mostrar och min mormor och sådär också. Hm. Lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Jag sov helt sjukt länge idag, till typ 1 på dan. Hann bara käka frukost och vakna till lite innan vi var tvugna att dra iväg, vilket innebär att jag käkade massa fika till lunch. Jag mår en aning illa nu, men är inte hungrig, eftersom jag tryckte i mig så mycket fikabröd. Åuh. Typiskt. Kanske ska äta iallfall?

Hela min sommar känns så himla oplanerad nu iomed att mina föräldrar ska skiljas. De kommer ha så mycket som de behöver ha hjälp med så jag är inte alls säker på när jag kan åka bort eller inte. Har ju planer på att dra till Kreta och hälsa på Drömhus, men det är egentligen bara 2 veckor som passar henne bäst, och det är då som det passar sämst för mig att dra iväg. Damnit. Var menat att vi skulle ner till landet också, men det känns inte alls kul längre, för nu ska inte mamma följa med i såna fall, och det kommer bara kännas helt weird allting. Funderar på att hälsa på Ib nere i skåneland också, men det blir ju också svårt iomed att han jobbar helger, då när jag rent traditionellt har lättast att komma ifrån eftersom jag ändå är ledig på söndagarna. Får väl vänta med semester tills i höst i värsta fall. Uäh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback