Pretend

Idag har vart en konstig dag. Åkte med pappa klockan 9 på morgonen för att kolla på ett hus som han eventuellt ska köpa. Huset låg jättefint och hade urmysig tomt, själva huset var väl okey, men han är ju handyman nr1 så han kan ju fixa alla såna småpetitesser lätt som en plätt. Jag blev lite glad och så för att han hittat ett hus som han verkar gilla, men samtidigt blev jag ledsen när jag insåg att det bara var han som skulle bo där. Inte mamma&pappa. Bara pappa. Kommer åka ut dit och hänga på sommaren, gå ner till badet som ligger hur nära som helst, men det kommer nog mest bara kännas konstigt. Som att något fattas. Kommer tänka på min mamma som kommer sitta själv i en lägenhet nånstans och inte kunna njuta av att vara där. Fan. Jävla värld.

Efter hustittandet åkte jag hem ett tag, sen ut och kollade på ett till hus som såg ut som hej kom och hjälp mig, och efter det så drog vi hem till min brorsa. Han håller på och bygger om sin lägenhet totalt, och vi skulle hjälpa till. Jag fick måla väggar och sandpappra lister, brorsan höll på och montera ihop köket med en polare, och pappa spacklade och slipade inne i badrummet. Kände mig helt utmattad efter ett par timmar, dels fysiskt, men mest psykiskt. Känns så strange att allt är som vanligt fast ändå inte. Känns schizofrent.

Nu är jag hemma och kan inte riktigt slappna av och göra ingenting. Har diskat och städat lite smått, tänkte dra och handla godis, pizza och cola. Sist jag befann mig i nån slags psykisk obalans så gick jag upp 20 kilo. Hmm. Kanske ska köpa en morot att gnaga på istället. Synd bara att jag är allergisk mot morötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback