Livet Är En Byggarbetsplats

Precis insett att det är typ 100 flatfester runt ikring Sthlm ikväll, och att jag inte ska gå på någon utav dem. Känns rätt bra. Ska försöka hålla mig utanför det dära ett tag, alternativt hitta ett annat gäng flator som jag kan hänga med. Intriger passar mig inte alls. Funderar nästan på att försöka skaffa lite heteropolare istället. Var hittar man dem? Lunarstorm eller? Kanske i det så kallade verkliga livet också iförsej. Haha.

Har precis kommit hem från Nina och Krille. Har blivit bjuden på grillspett och klyftpotatis, hur gott som helst! Förutom att marinaden måste ha innehållit nåt som jag är allergisk emot, för det kliade som attans i munnen av det. Men det sa jag inte, ville inte verka otacksam. Efter maten blev det magnum glass och kaffe. Och innan var det vitlöksbröd och chips. Ja chipsen kanske inte ingick i bjudningen, men jag var hungrig! Nu är jag iallafall sepemätt. Och lite lurig. Ett glas vin räcker långt så att säga.

De bygger om i mitt hus nu, eller, de ska byta ut fönstrena. Jag har flyttat rätt mycket innan (17ggr för att vara exakt) och har redan vart med om 2 fönsterbyten i två av mina dåvarande bostäder. Fattar inte hur jag lyckas pricka in det. Så nu får jag vara extremt försiktig med att dra för persiennerna och inte dra upp dem iklädd endast trosor eller sådär... Skulle kanske vara mindre kul. Ninas hus ligger bara 2 hus bort, och de bytte där förra sommaren, och de hade stått och glott på henne när hon hade råkat somna i soffan i vardagsrummet en gång. Fatta creepy att vakna och se 3 män stå och glo på en? Det vill jag helst av allt undvika. En grej som är extra irriterande är att de bygger om på jobbet också. De ska bygga balkonger, så de kör med små truckar fram och tillbaka med grus och gräver och håller på. Så det är alltså byggarbetsplatser både hemma och på jobbet. Det är roligt nästan jämt.

Grotta någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback