Klantobert

107336-139AJJE! Fan också. Lyckades ha sönder ett glas med min armbåge, det krashade rakt ner och studsade sen mot min fot. Började blöda som fan, men hade inte tid att plåstra om foten, utan fick slänga in katterna på toan, sopa upp allt glas och sen dammsuga. Blev blod överallt, droppade som attans... Äckligt! Sen när jag väl hade tid att ta hand om foten så ville det inte sluta blöda... Tänk om det är glas kvar? Hur vet man det? Mjeje, det löser sig.

Hatar att katterna alltid ska komma springandes som de nyfikna asen dom är när det händer något sånt här. Var likadant när Serlot hade ut tvättmedel över hela köket, skulle nödvändigtvis tassa runt i det. Puckon! Vet att det är så katter funkar, men de fattar ju inte att det är farligt för dem. Vill inte att de ska få skärsår i sina små tassar, eller bli förgiftade för den delen. Mina bebisar!




Jag har inga plåster hemma. Minus på vuxenpoängen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Uhh. Äckligt. Hoppas det läker fort!
Ett bra sätt att kolla om allt glas är borta är att trycka på såret. Gör det ont är det förmodligen något kvar, men det beror förstås på hur känslig man är också...
Jag har förresten plåster hemma, fast gula med Pippi på, så vad gäller vuxenpoängen är vi nog plus minus noll :)

Postat av: mizaru

Hanna: Det verkar inte vara något kvar, och det läker helt okey. Hittills iallfall. Kommer säkert få inflammation eller liknande i enlighet med min alltid så närvarande tur.
Haha, jamen såna kanske man borde införskaffa. Pippi är bra.

2007-05-30 @ 10:12:48
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback