Tidsoptimisten

Jag kunde inte somna förens kl03 igår. Det var ju mindre bra. Men jag blev så sugen på att käka rågkusar och pröva mitt nyinköpta gröna te... Tyvärr så tar det alltid längre tid än jag vill att äta en smörgås och dricka te. Detta för att man måste koka te, hälla upp det och sedan vänta i cirka 100 år innan man kan dricka det. Särskilt när det är grönt eftersom mjölk i grönt te är a big no no. Sen kommer jag på massa grejer som jag ska fixa och sen helt plötsligt är klockan 3 och jag måste somna så går det såklart inte. Damnit.

Katterna var snällare inatt iallafall. I fredags ville jag seriöst strypa dem när de rusade runt och jamade och var allmänt jävliga. Fattar inte varför de alltid ska sepa sig när någon sover över. De vill nog ha mig för sig själva... Hm. Konspirationsteorier. Moaha.

Åuh. Jag ska vara på jobbet om 17 minuter. G har fått för sig att jag ska komma en halvtimme tidigare och typ sitta och fika/kolla på när han käkar lunch. Visserligen är det en extra halvtimme betalt för något som knappast kan kallas för arbete, men det känns mest..... onödigt. Mjaja. Kläder och någon slags frisyr vore väl bra om man (jag) införskaffade innan jag går ner till jåbet. Undrar om jag skulle sälja mer cyklar utan kläder? Mansgrisen i mig säger ja, men rationella sidan säger nej. Nakna människor gör nog de flesta rätt obekväma. Iallafall utanför givna situationer. Inte för att jag någonsin skulle jobba naken. Ih, min hjärna analyserar alldeles för mycket SKIT. Nu är det bara 14 minuter tills jag börjar. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback