Hur Man Hittar Mobilen

Igår var en seg dag. Gjorde typ ingenting. Kollade om tvättiden gick att återuppliva, men en tant i mitt hus hade redan börjat tvätta. Gick till affären, det kändes bra, som att jag åstadkom något. Då är det illa! Haha.

Men iallafall. Gick och la mig runt 1-tiden och hann bädda ner mig i sängen innan jag kom på att jag ju måste ställa klockan. Alternativet att somna utan att ha gjort det fanns inte på kartan eftersom då skulle jag dels sova apkasst och vakna var fjärde minut i panik och tro att jag försovit mig och dels sova över den tid som jag faktiskt skulle gå upp. Så fick masa mig ur sängen och börja leta efter mobilhelvetet. Jag hade inte använt den på hela dan så hade ingen aning om var den kunde vara. Tröttnade när jag aldrig hittade den, fick sätta på datorn och kolla om Ib kunde ringa till den. Självklart hade han hunnit somna, fast det var precis för det stod fortfarande online på skype när jag skrev. Lagom annoying. Så fick logga in på msn och hoppas att nån jag kände var online. Såklart inte! Började bli lagom frustrerad. En tjej från Kanada som jag snackat med typ 4ggr på MySpace började prata med mig dock, jag var helt uppspeedad och berättade om min telefonsituation och hon erbjöd sig att ringa. Ahh! Mobilskräcken satte in. Men hade inte så mycket val, var tvungen att hitta den. Jag sa att jag inte tänkte svara och skyllde på att det var dyrt... Haha. Så det hela slutade med att en kanadensiska fick ringa till min mobil mitt i natten. Bwaha. Men jag hittade den! Den var inte ens på nåt svårt ställe såklart.

Mobilanekdot minsann. Jag har fler för den som är intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback