Hjärnmos

Herre vad trött jag är. Helt slut verkligen. Dels blev det inte så mycket sömn inatt, och sen har hjärnan blivit duktigt ansträngd idag. Värsta hjärngympan. Fick självklart skriva statistikblocket 2ggr, precis som sist jag gjorde högskoleprovet, och precis som förra gången så trodde jag min hjärna skulle sprängas efter det. Hade förträngt att det var så mycket matte involverat i det blocket, var asmycket huvudräkning med stora siffror, många nollor att hålla reda på. Brorsan skrev också, och det var rätt skönt att ha nån att snacka med i pauserna och sådär. Höll humöret uppe. Jag tog ju det hela inte så seriöst heller, eftersom jag egentligen inte behövde skriva det. Tänkte seriöst på att skita i att skriva klart andra blocket med statistik, och det kunde jag lika gärna ha gjort eftersom det var provomgången. Tack för den.

Efter jobbet så drog vi till en grekisk restaurang och hade avskedsmiddag för mamma som ska åka bort en månad. Iförsej är inte det så mycket egentligen, men för henne är det det. Sen tycker jag om min familj, och gratis mat efter en sån där dag med hjärngympa tackar jag inte direkt nej till. Maten var god, men jag lär stinka vitlök som attsingens... Varför ska de trycka i det i allt som har med grekisk mat att göra? Strange.

Höll på att somna på restaurangen, så vi drog därifrån 2 timmar senare. Fick skjuts hem och sen satte jag mig och rättade proven, både mitt och brorsans. Tobbe fick såklart bätte än mig, inget oväntat där inte. Han är en sån där glidare som bara kan allt hipp som happ utan att anstränga sig. Dock var det bara 2 eller 3 poäng mer, så jag är rätt nöjd. Enligt en gammal normeringstabell kommer jag få bättre än sist iallafall... Inga 0.2 scenarion alltså. Känns bra. Är nöjd. Minimal effort och bättre resultat. My cup of tea så att säga. Moahah.

Skulle typ kunna somna nu. Lätt. Men ska försöka låta bli åtminstone några timmar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback