Jag Befaller Min Salivproduktion Att Upphöra!

Alltså. Det måste ju vara ödets ironi att man ska vara så satans sugen på godis/mat/chips/cola whatever när man inte kan äta eller dricka någonting utan att det gör ont. Så damn bittert. Att vara hemma och vara sjuk utan att äta är ju menlöst. Det är typ det enda jag gör när jag är sjuk. Förutom när jag har skyhög feber och ligger avsvimmad i sängen. Eller är magsjuk för den delen. Men annars. Hoppas verkligen inte att jag har halsfluss.

Förresten så har jag kommit på att halstabletter ju är värdelöst! Man måste ju svälja 300 gånger mer när man suger på en tablett än om man inte hade haft nåt i munnen alls, och det är ju sväljandet som gör ont! Helst av allt skulle jag bara vilja ha en spottkopp som jag kunde samla allt saliv i. Jag skulle göra det också, om jag inte skulle bli så groced out av bara tanken. Iouw.

Big brother UK håller mig sällskap iallafall, och mamma var gullig och kom hem till mig med massa halsvänliga saker som glass, halstabletter, nyponsoppa och yoghurt. Hon är snäll min mamma. Kände mig lite som att jag var 11 år igen eller liknande, men what the heck. Inte som att mina katter kan gå till affären åt mig.

Kommentarer
Postat av: finula

Usch jobbigt att ha ont i halsen. Är inte poängen med halstabletter att de ska öka salivproduktionen så att det läkande i tabletten går till halsen? Håller med om att spottkopp verkar lite äcklig. Då är det nog bättre att svälja. Hoppas att det onda ger sig snart! Snäll mamma du har som går till affären åt dig..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback