Stenad

Gick kvällspromenad med Nina och blev lite uppdaterad på hennes liv, och hon på mitt. Som vanligt mer av det förstnämnda eftersom Nina är en sån där som snackar väldans mycket. Iallafall så gick vi i godan ro utanför ett hyreshus, det var några ungar som stod och snacka med en farbror på en balkong lite längre bort på sidan. Plötsligt märker vi att det börjar susa stenar runt omkring oss. Då är det ungjävlarna som kastar på oss! Ursäkta?! Åh vad jag älskar att bo i den här stan ibland. Ungdomarna är så väldigt väluppfostrade tycker jag. För inte alltför länge sedan skulle jag gå hem till farmor i en annan del av stan och då cyklade det förbi 3 snorungar som spottade på mig, följde efter mig och skrek hora och alla möjliga andra fina ord. Deras mammor satt på bänkar inte allt för långt bort, men gjorde de något? Nej. Blir så jävla trött ibland. Då känns det verkligen som att alla mina diskussioner som jag har med allehanda smygrasister är så jävla bortkastade, när jag blir arg för att de är inskränta och tror det värsta om alla med brytning. För jag förstår att man blir trött om sådant här händer allt som oftast. Jag blir trött när sånt händer. Försöker tänka att det handlar om individer som handlar på ett dåligt sätt, inte dra folk över en kam, men än så länge har jag bara blivit spottad/stenkastad på av en viss typ av människor, i vissa områden. Då är det klart att man kanske börjar tänka att sånt kan hända igen, om man går i liknande områden med liknande människor i. Blir så arg liksom, vad tjänar småungarna på att kasta sten och spotta på någon som bara går förbi? Tror de att de ska få respekt eller vad? Antagligen är det väl för att verka tuffa för sina små äckliga polare, men vafan. TÄNK tack. Fan vad arg jag blir.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Äntligen börjar du bli som mig. Rasism är inne och coolt, det vet du om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback