Serlot Är Borta


image149Serlot har rymt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Kom hem och blev förvånad över att det bara var Marsei som mötte mig i dörren, sen blev jag orolig när han inte kom när jag ropade på honom, sen blev jag hysterisk när jag märkte att han inte var nånstans i lägenheten och att fönstret ni ser på bilden stod öppet. Fönstret går typ inte att stänga ordentligt, för det har slagit sig, och på nåt sätt har han lyckats få upp det och hoppat ut. Jag har ju vart borta i ett dygn typ nu, så jag vet inte alls när han försvann, det kan ha vart för en timme sen, eller så kan han ha dragit precis när jag gick.

Alltså, vafan ska jag göra? Jag har vart i skogen och letat efter honom, men det kom bara en annan kattjävel hela tiden. Han brukar ju alltid komma när jag ropar på honom. Jag vill typ ha fönstret öppet så han kommer in om han hittar tillbaka, men jag vågar inte riktigt, för tänk om Marsei smiter också? Fan fan fan fan fan fan fan. Jag får sån jävla ångest för att jag vart borta så länge. Ångest för att jag inte är ute och letar. Men det är mörkt ute och han svarade inte när jag var där nyss. Att bara sitta och vänta känns så jävla jobbigt, men det känns som att det egentligen är det enda jag kan göra... Vet att katter är ute hela tiden en del, men han är inte det normalt, och han har inget halsband, så om nån ser han kanske de tror att han inte har nån ägare. Han är iallafall märkt, vilket jag är jävligt glad för.  ÅH KOM HEM!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men lilla kissen då!!
Hoppas han kommit till rätta!!

Postat av: mizaru

Ne, han är inte hemma än... :(

2007-07-06 @ 11:00:55
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback