Hmkay

Spelat WoW hela kvällen och lyssnat på Dane Cook (stand-up snubbe). Jag lyssnade på honom när jag gick till jobbet igår och idag också, och jag kan inte låta bli att garva högt när jag lyssnar på han. Måste se rätt skoj ut när jag går helt själv och flinar och skrattar. Men jag har roligt iallafall. Shit, det är rätt svårt att lyssna samtidigt som jag skriver. Musik funkar liksom, men om jag ska lyssna på vad han säger och hänga med så måste jag ju liksom koncentrera mig på det. Jag kanske inte har så bra simultanförmåga som jag trodde. Men det är ju på engelska! Jag har kommit på att jag suger på det. Eller, jag fattar det bra, kan skriva och läsa det rätt bra, kollar ju på alla filmer utan text och sånt, men att snacka! Shit. Hatar när det kommer in folk på jobbet som ska snacka engelska. Liksom, cykeldelar på engelska? Och det är så pinsamt, för jag har bott på Irland och snackat endast engelska i ett halvår, så borde ju kunna. Jag har kunnat. Men nu, det är helt borta. Men såklart vet ju de på jobbet om det, så jag får alltid snacka med de engelska männskorna som kommer in. Värsta är när de säger det till kunden, att jag bott på Irland, för då förväntar de sig att jag ska vara bra, men jag suger verkligen. Pinsamt för fan. Vad gör man åt saken? I donno.

Sidetrack, vad skulle jag skriva om egentligen? Jag vet inte. Kommer inte ihåg.

Åuh, jag är trött. Tack för alla boktips förresten, ska kolla upp dem närmre under veckan. Vill absolut ha med mig en svinbra bok till Mallorca. Läsa på stranden är sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback