Ersättning?

Hmm. Lite interesting turn of events har hänt nu kan jag ju säga... Jag var ute och letade efter Serlot, och mötte en tant med hund som brukar vara på jobbet ibland. Jag frågade om hon sett en svart katt utan halsband runtikring, och det sa hon att hon hade. Jag fick hjärtat i halsgropen, men vågade inte riktigt tro att det verkligen var Serlot hon hade sett. Men följde med dit hon hade sett katten. Letade ett tag och hörde mjaoanden efter ett tag. Såg ett fejs på en svart katt och trodde verkligen att det var han, men det var det inte. Det var en annan katt, en korthårig. Utan halsband och ID-märkning. Jag tänkte först lämna han/henne kvar där, men sen kom jag ju på att så kan jag ju inte göra. Vet ju hur jag vill att någon ska göra som hittar Serlot. Ta med honom till katthemmet eller så... Göra något. Så jag tog med den nya katten hem. Bar den stundvis, men mest gick den efter mig. Marsei är väl inte riktigt jätteglad, men inte jättesur heller... Gömmer sig mest. De har inte rykt ihop än iallafall. Jag måste kolla upp katthemmets öppettider och sådär så jag kan lämna den nya katten där. Åuh. Vilken soppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback