Dubbelgångare

Var ute och letade efter Serlot och satte upp lappar i busshållplatser, och när jag höll på med det så såg jag en katt på en balkong som såg ut som Serlot. Det var ju svårt att se om det verkligen var han, men kände att det var värt att gå upp och iallafall fråga om det var så att de hittat en katt. Plingade på, men ingen öppnade. Hörde dock röster bakom dörren, så jag visste att de var hemma. Jag kan ju iförsej förstå att de inte ville öppna med tanke på hur jag ser ut... Helt rödgråten, påsar under ögonen och ser allmänt miserabel ut. Trodde säkert att jag var en knarkare eller nåt. Iallafall så kollade jag upp namnet på dörren och sen fick jag Ib att ringa och fråga om de hittat en katt. Det hade dom inte, det var en honkatt som tydligen var nån blandning med burma. Tyckte att den katten var lite plattare i fejset än Serlot men det är ju svårt att se på avstånd. Usch. Hatar att slängas mellan hopp och förtvivlan, det är fan bland det jobbigaste jag vart med om detta hära.

Direkt efter att Ib lagt på så ringde det en tjej och frågade om jag hade hittat min katt ännu. Det hade jag ju inte, så då sa hon att ett äldre par hade frågat henne om hon letade efter en katt och att de hade sett en svart liten katt som satt och jamade. När hon beskrev vägen så var det dock exakt där som jag lämnat den andra katten... Så det var ju honom de hade sett. Nu har han ju dock halsband på sig, så man tycker ju inte att de borde blanda ihop dem. Åuh. Blä. Orkar inte detta. Men att hon ringde gav mig iallafall hopp om att någon annan kanske ringer också. I really hope so.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback