Klappa Bambi

Übertrött AB. Kom hem för en stund sedan efter att ha skjutsat Bella hem. Jag var inte alltför pigg när jag skulle köra vägen hem, och körde in på fel avfart och fick därmed en liten extra tour av centrum. Wihoo. Precis vad man vill när sängen är det enda man kan tänka på.

Iallafall. Jobbet var segt idag, precis som det har vart de senaste dagarna. Snön är inte bästa kompis med cyklar helt enkelt. Bella kom upp till affären vid stängning, och hon hittade alldeles själv genom min ypperligt skrivna beskrivning via sms. Var en aning oroad eftersom hon sagt att hon har noll lokalsinne, men det funkade! Antingen är jag damn bra på det där med att ge directions, eller så underskattar Bella sig själv. Maybe båda. Sen tog vi bilen till ICA, handlade köttfärs, lök och chili som fick bli till en gissa vad.... köttfärssås. Lite sådär lagom seriöst. Käkade, kollade på TV och pratade. Dock inte lika mycket som är sedvanligt när vi ses, vilket gör att jag icket är så hes nu. Skjutsade hem Bella och vi tänkte ta en snabbare väg än den vi åkte sist, vilket gick jättebra tills vi tagit fel avfart och var på väg mot Bromma helt plötsligt. Inte så brau. Så vi var lite vilse och därmed var den ovanstående detouren inte den första. En åt varje håll så att säga. Den på väg till Bella var dock värre, eftersom jag inte hittade och knappt Bella heller, plus att de spelade experimentell jazz på P3 vilket gjorde hela situationen skrattretande. Men fram kom jag iallafall. Gick med upp och hälsade på Frida (en landsköldpadda som är tillfälligt inneboende) och det var ICKET skoj att gå ner igen och åka hem. Men rusningstid i Sthlm City tilltalade mig inte särskilt, plus risken för p-böter som var rätt överhängande. Mjaja. Är hemma nu iallafall.

Och nu är det därmed dags att sova. Även om jag borde duscha först och helst tvätta håret.... Men orka? Nej, det gör jag faktiskt inte.

Åh förresten så stod det 3 stycken rådjur precis utanför min lägenhet när jag kom hem. Skitcoolt! Är en skogsdunge bakom huset, och där tyckte tydligen dom att det var bra att bo. Gulliga! Jag ville klappa men de sprang iväg...
-lessen smiley-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback