Träna?

Hjälp vad ont i kroppen jag har... Igår fick jag bära en massa kartongjäklar ner i källaren, plus springa till soptunnan med hur tunga grejer som helst, så hade redan ont i kroppen när jag vaknade imorse. Sen idag var det aslugnt på jobbet, inga kunder ingenting. Då hann man slappna av lite och ställa sig in på att det skulle vara så hela dan. Sen ringer G vid 14-tiden och säger att det kommer ett lass med cyklar om 20 minuter! Ehmm... Okey. 50 stycken för att vara exakt. Eftersom H har ryggproblem så kunde inte hon bära mycket alls, vilket innebar att yours truly fick bära mestadels av cyklarna själv. Grejen är att det är som en trappa upp till butiken, så det blev liksom som step up + styrketräning i ett. Så det där med träningen har jag alltså tagit tag i idag. Moaha. Men det var inte alls skoj. Har asont i ryggen nu. Damnit.

Angående träning så pratade jag med brorsan, och han går på någon slags kickboxning som han tyckte jag skulle följa med på. Kan ju iallafall följa med nån gång och kolla på, det kanske ser skoj ut. Måste hitta någon träningsform som jag gillar, men det verkar ju omöjligt. Jag gillar att simma, men jag blir så äcklad av att alla andras kroppar (de andra som simmar alltså), av att tänka på att de kanske inte duschat, på var vattnet är någonstans på deras kroppar, som sedan kommer på min. Yäck. Den som säger att människokroppen är vacker har aldrig duschat på en offentlig badplats kan jag ju säga. De flesta kroppar är UGLY. Tur att jag är perfekt. Moaha. Så slutsats: Simning går bort. Step up och andra pass i den stilen tycker jag också är kul, men tyvärr är det på fasta tider och jag måste få träna när jag känner för det. Gym kan man träna när som helst, men synd att det är så förbannat BORING.  Om jag henkar med Tobbe (brorsan) så kan ju han peppa mig att hänga med, eftersom han ändå ska dit liksom. Plus att jag får skjuts dit. Det är nog mitt största problem, att ta mig dit jag ska träna. Det känns oftast alldeles för jobbigt. Shit vad jag är lat.

Mat är det dags för nu. Äter allt som finns i frysen nu. Kanske är bra iförsej, man sparar ju pengar om inte annat. Cool.

Kommentarer
Postat av: Patti

Förstår inte varför man tränar egentligen, när man ändå bara skadar sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback