Jajjemen.

Min nya plan: Bli elektriker. Japp. Du hörde rätt. Jag ska bli en sån där jobbig hantverkare som kommer in i din lägenhet klockan 7 och börjar stöka runt. Har kommit på att det är den ultimata lösningen. Att gå som lärling innebär att man får lön medans man utbildar sig. Visserligen rätt låg lön, men fortfarande bra mycket högre än studiebidrag plus den lilla förmånen att man slipper betala tillbaka pengarna när man är klar. Jag gillar ju hantverkarjobb. Trivs på mitt jobb som jag har nu. Plus att det är ett rätt ensamt jobb, vilket jag tycker är ypperligt. Helt ok lön, plus bra förmåner som mobiltelefon och bil. Fasikens att jag gillar tjejer. Det gör att det hela blir mycket mer förståeligt för alla... Haha. Jag vill inte vara en stereotyp, men nu blir jag ju det i såna fall. Får se till att raka skallen alternativt skaffa flatfrisyr också så kan jag börja kalla mig för butch sen eller nåt. Moahaha.

Hm. Får nog se om det blir av det dära. Men hittills är det den bästa planen jag kommit på (förutom Thailand-planen då förstås), känner mig helt peppad och upprymd. Har trott hela tiden att det är kört inom såna yrken om man inte gått den linjen på gymnasiet och sådär, men det är det inte. Wohoo. Enda sugiga är ju att man börjar vid 7 på morgonen oftast, men jag har jobbat såna tider förut, och man vänjer sig ju. Är ju lika trött när jag vaknar oavsett när jag går upp.

Nu ska jag färga håret. Har blivit sådär blek-brunt fult, urtvättad färg liksom. Inte alls okey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback