Dagen H

Inte alls min dag idag. Igår fick vi en massa cyklar till butiken så jag har skitont i kroppen idag, särskilt i mitt knä som inte alls gillar trappor ens utan att jag bär på en 20-kilos cykel. Sen har jag fått jättemånga snygga blåmärken på mitt höftben, knä och på smalbenen av kartongerna. Idag så kom det självklart en till lastbil med en massa cyklar. Wiee! Jag trodde seriöst att jag skulle dö. Fy fan. Och G ville inte hjälpa till eftersom "han var sjuk" ["Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld"]. Typ. Så jag fick bära de flesta själv. Usch, min kropp är icket glad på mig. Imorrn kommer det dessutom levereras en massa varor. Funderar starkt på att sjukskriva mig. Synd bara att jag lovat att öppna. Damnit.

Efter jobbet var jag bjuden på middag hos mamma&pappa. Sådär lagom anti-hjärtansdag tyckte jag. För de tycker jag ju om, men det är ju inte sådär cheesy som att gå på dejt eller liknande. Synd bara att de bjudit in datajanne (ja han kallas för det) som jag har VÄLDIGT svårt för. Han håller på och typ trackar ner på mig som att det skulle vara skämt, som att vi är bästa kompisar eller nåt. Gah. Irriterande människa med noll social skills. Maten var god (råstekt potatis och fläskfilé) så det var väl värt att åka dit ändå... Sen fick jag låna bilen hem, fick skjutsa janne hem (han bor på en båt... bara det säger ju en del) vilket betyder att jag fick umgås ensam med han i en halvtimme. Wiie.

Det värsta på hela dan är iallafall detta: Ställde bilen nere på jobbet eftersom jag inte hade tillräckligt med småpengar för att kunna stå här ute på parkeringen hela natten, och jag ville icket riskera ytterligare en böter. Det betyder att jag fick gå upp för hela den långa uppförsbacken (bara uppförsbacke från jobbet och hem till mig) bara för att upptäcka att biljettautomaten till parkeringen är TRASIG! Stor svart plastsäck över den. Jag skulle alltså kunnat köra upp för backen och parkera gratis. Fy fan säger jag bara. Hade nästan lust att gå tillbaka ner och hämta bilen bara för att.

Jag saknar Erica så jäkla mycket. Vafan skulle du flytta till Umeå precis när jag flyttat hit för? Dumt jue. Om du skulle bott här skulle jag kidnappat dig från Uffe (jag veeet att han inte heter det) och så skulle vi ha firat alla vänners dag istället för hjärtan. Japp.

Fick lite ensamhetskänsla nu när jag kom hem. Skitnördigt, jag som älskar att vara ensam. Fast ibland så skulle det kanske vara trevligt att vara två. Även om det mest verkar jobbigt. Haha. Jag kanske får se till att bli schizofren så jag kan umgås med mig själv liksom. Skitbra lösning, verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback