Waisting Time

Åah.. Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra i jul... Jag vill verkligen inte fira, vill inte träffa massa släktingar och käka köttbullar och potatis (enda julmaten jag äter), låtsas vara glad och dela ut tråkiga julklappar medan man lyssnar på kass julmusik. Men jag har ingenstans att åka under julen heller, eller, jag har inte råd helt enkelt. Inte när jag ska till Thailand veckan efter. Nån måtta får det ju vara. Jag måste helt enkelt bestämma mig om jag kan motstå pressen och inte ge efter om min kära familj ringer och tjatar på mig. Jag tror jag kan fixa det. Men det kan ju bli jobbigt... Kanske ska stänga av mobilen. Iallafall. Måste bestämma snart för hittills har jag inte köpt en endaste julklapp, och det tänker jag inte göra heller om jag inte ska fira jul. Men då måste jag ringa runt och säga att alla andra inte ska köpa julklappar till mig. Kan ju bli aningen pinsamt annars...

Blä, min hatkund var precis inne. En stor fet gubbe som alltid ska försöka ta i mig så mycket som möjligt. Tror att vi är bästa kompisar. Han ska åtminstone alltid hålla min hand och gnugga den med sina... Uäääh. Hans äckliga valkiga händer. Gissa vem som står och skrubbar panikartad efter varje gång han vart inne? Andra gånger har han försökt krama mig, klappa mig på ryggen och grejer. Personlig sfär... Hallåå?! Det är bara mina vänner och familj som får ta i mig, och jag gillar inte sporadisk kontakt (ryggklappningar, hålla handen, kindklappning) ens från min egen mamma. What can I say, min familj var aldrig särskilt inne på hela den där grejen med kroppskontakt. Om jag är intresserad av någon är det ju självklart en helt annan femma, men att säga att jag är det minsta intresserad av Lasse (gubben på jobbet) vore ju en massiv överdrift. Åh, kan han inte bara sluta komma hit? Inte särskilt troligt dock eftersom han alltid säger att det är så kul att komma hit och att vi är så trevliga. Falsk? Vem jag?

Ögoninflammationen kvarstår. Om det kommer bli som förra gången jag hade det så kommer jag få gå till doktorn ytterligare en gång, skälla lite på han och få han att skriva ut en annan salva eftersom den första inte fungerade. Jag hatar förresten sånt. Om en doktor skriver ut fel medicin så är det ju man själv som får betala priset. Ja först priset att vara sjuk längre än nödvändigt förstås, men även priset av ett återbesök, för medicin som ändå var fel, och för medicinen som han skriver ut andra gången. Tycker fan att det borde vara gratis, eller tillochmed att man skulle få pengar för helt onödig sveda och värk. Jag menar, om vi fixar nånting här och det går sönder på en gång så måste vi ju fixa det gratis samt stå och be om ursäkt. Varför behöver inte läkare göra det? Inte konstigt att de inte kan ett jäkla skit, deras felbehandlingar får ju aldrig några repercussions. De kan ju bara chansa lite på måfå, det värsta som kan hända är ju att patienten kommer tillbaka och får betala lite till, vilket bara är bra för han ändå. Sucks ass om ni frågar mig. Och om ni undrar varför jag skriver han om doktorn hela tiden så är det bara för att min läkare är en han. En han som är duktigt skelögd också. Vette fan vilket öga som jag ska kolla på när jag snackar med han. Jobbigt jue. Liten parantes sådär. Iallafall. Borde komma på ett sätt att straffa läkare som felbehandlar sina patienter. Eventuellt ge dem samma sjukdom som man själv har, så han blir lite mer motiverad att hitta rätt på en gång. I mitt fall skulle jag peta lite i mitt öga och sedan i hans... Iouuw. Kanske inte då.

Uäh. 3 timmar jobb kvar. Gjorde kaffe på det lilla pulver som fanns kvar, och nu är kaffet slut. Och mjölken är 5 dagar gammal. Jag använde den iallafall. Undrar om jag kommer dö nu.

Kommentarer
Postat av: Nelli

Jag är i hufvudstaden nu, bara så du vet. Hör av dig om det finns läge att träffas eller något. /Ib

Postat av: Nelli

Testade ringa din mobil, men den var avstängd, kom inte fram. Om du undrar varför jag försöker ta kontakt med dig genom din blogg. :P

/Krigets mäktiga Ib

2007-12-16 @ 05:50:35
URL: http://nellii.blogspot.com
Postat av: mizaru

Åhh, hej! =D
Min mobil har vart på hela tiden, skumt. Täckningen är ju inte den bästa i min grotta till lägenhet.
Är nyvaken, ringer dig sen.
Posshaj!

2007-12-16 @ 12:54:31
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: mizaru

Vilket nummer ska jag ringa på förresten? Försökt med ditt gamla svenska, och det säger bara att jag inte kan nå det önskade nummret.... =(

2007-12-17 @ 13:11:38
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback